• KatjaB

Jag blir tokig!!!!!!!

jag tänkte faktiskt inte rådfråga min m2b om alla detaljer. han kommer tycka att många saker är väldigt onödiga och kan ha lite av inställningen "vad är det för fel med att bara ha en grillfest då?" haha
    Jag vet ju hur han är och han vet att många saker som han inte skulle orka lägga en massa energi på är jätteviktiga för mig.
    Så angående dukning tänkte jag bara ge ett upplägg på att jag vill ha vita dukar osv, och sen så behöver jag inte kolla med honom exakt vad vi ska ha för dukar.
    Andra saker som han är mer intresserad av kommer vi såklart göra gemensamma beslut, o allla större beslut förstås.

På tal om dukar förresten så har ju ikea vita lakan för 15 kr styck... tror ni inte man kan ha dem som bordsdukar?

• KatjaB

ja, jag tänkte precis så, att lakanen går att spara. Och inför dukningen kan man ju stärka dem så att de känns lite stela och blir snyggare. Tänkte också sy upp egna servetter istället för att köpa färdiga.. går ju åt ett antal

Menar såklart inte att man ska ljuga för varann om vad som kostar men om man har en sambo som är totalt ointresserad av dukning och inte förstår vitsen med att få en jättefin dukning så tar jag hellre det ansvaret själv. Sen gör jag allt jag kan för att komma undan billigare, så att det inte skenar iväg så mycket.
    I slutändan blir ju båda nöjda, det blir fint o jag som ändå tycker det är viktigt får grovjobbet själv.

• KatjaB
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-18 22:14:37 följande:
    Jag tänker inte handla saker bakom hans rygg! Jag får köpa vad jag vill för mina egna pengar! Jag tycker inte att det är konstigt att jag lägger några extra hundralappar på dukningen. Varför ska han behöva betala för något som han tycker är onödigt. Han köper onödiga båtprylar för sina pengar :) Jag visade precis tråden för honom & han tycker liksom jag att ni överreagerar!
    jag tycker inte du behöver ta åt dig av kommentarerna. Det finns de som tycker att det ska vara millimeter rättvisa på allt, och de som tycker att man inte måste redogöra för minsta lilla jämt. Oftast så jämnar det ju också ut sig i slutändan iallafall, man väljer olika saker att lägga pengar på.
    Och så kan man ju tänka såhär, vad är mest värt för er? Att ha en jättefin dukning som du så otroligt gärna vill ha, eller att ha pappersdukar som du kanske kommer reta dig på kopiöst mycket.
  • KatjaB
    Energy skrev 2009-07-19 00:18:59 följande:
    Jag citerade en blogg i inlägget som bara kom med sista raden i. Jag skrev den när vi planerade vårt bröllop: Idag bråkade vi över bröllopsplaneringen. För nu är han igång igen med sitt eviga jävla tjat om att vi borde beställa alla saker 1 månad innan bröllopet. Även sakerna från Usa, där dom även behöver 3 veckor på sig för att tillverka saken...Fasen jag är så arg på honom! *Muttrar jätte fula saker*Och detta eviga behov av att ifrågasätta allt.- Varför ska man ha vigselprogram?- Varför ska man ha ett festprogram?- Varför ska man ha placeringskort? Alla kan väll sätta sig där dom vill.- Varför måste allt vara så genomtänkt, kan det inte vara lite spontant?Vår förlovning var spontan. Och också en av de sämsta kvällarna jag varit med om. Jag har förträngt den dagen och gjort mig av med ringen. >=(Så just nu är jag i ett stadie av anti-bröllops-planer... Jag skiter snart ärligt i allt vad bröllop heter. Han kan ha ett eget bröllop!
    haha, ja ifrågasättandet känner jag igen
    min m2b har dessutom en benägenhet att få lite kalla fötter dagen innan nåt stort. som båda gångerna vi haft namngivningsceremonier för våra barn. han är med o planerear, tycker det är kul o viktigt. dagen innan blir han nervös o fattar inte alls vad ceremonier ska vara bra för, han har inte alls lust. vi pratar o han tycker att det känns lite bättre o på ceremonin så tycker han det är så fint att han fäller en tår.
    innan jag kände honom lika väl som idag blev jag sur o tyckte att han förstörde, nu vet jag bättre o vet när han egentligen bara är nervös
Svar på tråden Jag blir tokig!!!!!!!