Tips på placeringskort
Har ni tips på placeringskort som inte är det klassiska kortet?
Har ni tips på placeringskort som inte är det klassiska kortet?
Kolla mitt galleri, dom silvriga hjärtan
Jag har beställt askar som jag ska fylla med godis till våra gäster, kom idag på idén att man kan köpa guldhjärtan (klistermärken) och skriva namn på dem, alltså använda askarna som både gåva och placeringskort,
Va in på en blomsterhandel idag och där hade dem jättesöta hjärtan i trä, guldmålande.. tänk va fint om man skulle skriva namn på dem och fästa runt glasfoten eller servetten, om man har den liggandes på tallriken.
Nåt av dessa 2 förslag kommer jag att köra på.
Hjärtana är ju superlätt att göra själv också.
Såg att någon här hade skrivit namn på festhäftena och de blev då samtidigt placeringskort...
Namnlappar som man fäster på glaset är ett annat sätt...
Jag funderar på att slå in Marabous minichokladbitar (70%-ig choklad,Marabou Premium, säljs i 24-pack? a´10 g, finns i mataffären ca 40 kr) ...i fint papper och fixa nån fin etikett med namn på. Då har gästerna nåt att smaska på samtidigt
Finns det fler finurliga varianter?
Man kan hänga tags på stolen. Det tycker jag är riktigt snyggt. om man skriver namnen i Scriptina och hänger på med ett lite ruffare snöre.
Såg att nån skrev namnen på små krukor som de fyllt med godis
För den som vill ge sig ut i naturen så äre fint om man plockar runda stenar,
doppar el sprayar dem med vit färg och skriver namn på.
på blad
ellasinspiration.blogg.se/images/2008/grn2-kopiera_13389919.jpg
på äpple
www.pysselguiden.se/pyssel.php
eller så finns det ju att man har små foton på gästerna brevid nån kändis som dem är mest lik och så namnen då.
Oj detta har jag snöat in helt på tidigare, men till slut har jag bestämt mig (tror jag ) för en enkel "namnlapp" uppträtt på gaffeln, finns bild i galleriet, men jag har kvar massor som jag hittat på nätet, kommer länkar här:
Man kan halvera en lime, sticka en floristnål igenom med "namnlapp" på. Såhär:
designtjejen.hemmakanalen.se/2009/06/26/bordsplacering-med-lime/
Funkar såklart även med t.ex granatäpple eller kiwi osv. Har även sett nånstans där de bakat små bröd i form av hjärtan, med vallmofrön uppepå, och stuckit ner en pärlnål med namn på, fint och matigt!
Man kan klippa ut små fjärilar och fästa på glasen, med namn på vingen;
www.marthastewartweddings.com/good-things/gentle-landings-floaty-butterflies?
Man kan ta vinkorkar och sticka ner namnlappar i, på höjden eller längden.
Om man har havstema kan man ju vika små pappersbåtar, funkar även som hattar, och sätta namnlapparna som en flagga i toppen, såg det nånstans men hittar inte bilden nu.. Tror att de även går att fylla med lite godis ele snäckor osv.
Man kan köpa billiga ljuslyktor på Ikea och glasfärg på panduro och skiva in namnen på gästerna, alternativt gravera vinglasen.
Hmm, ja det var de jag kom på nu i farten.
jag använder terrakottakrukor som jag målar vita med bred blå kant, skriver namnet i ljunglila metalicfärg och fäster en lila rosett( gjorde av presentsnöre)
favors... älskar att vara givmild och sakerna har inte kostat mer än 15 kr, vissa har jag betalat bara några ören och en del runt 15 kr.
Fru Indosaurie skrev 2009-10-10 22:44:17 följande:
Jag har planer på snäckskal där jag sedan skriver namnet med färg, eller fäster en liten liten pappremsa med namnet