UUNDERBART!!!!
Tack så jättemycket för alla tips, hur bra som helst!!!
Vi funderade på fotbollen, är det någon match så ska vi absolut gå, både jag och sambon är intresserade.
Fiffigt att skicka länkar, nu ska vi sätta oss ikväll och botanisera litegrann.
Mia83 skrev 2009-07-24 01:06:21 följande:
Åh, jag älskar Barcelona!(Var där förra hösten med vänner och ska dit igen i september, med sambon)Här kommer några tips från mig. Font Montjüic - Magisk fontän, med ljud och ljusspel. Gratis!La Boquería - En stor marknad/Saluhall, massor med mat, dryck, godsaker mm. Helt klart värt ett besök!Bus Turistic - Väl värt pengarna! Du får se allt som man "bör" se i Barcelona! Nu när vi åker kommer vi även prova på detta, för att se "vårt" Barcelona, tänkte hyra heldag!
www.barcelona-turist-guide.se/default86.aspOm det spelas någon match med FC Barcelona när ni är där, så kan jag starkt rekommendera att ni tittar. Jag är själv inte jätteintresserad av fotboll, men då jag var på en Champions League match på Camp Nou förra hösten med 70 000 åskådare, så kan jag säga att jag hade gåshud! Helt magisk kväll, väl värt 500kr! Jag som icke fotbollsintresserad, hade kunnat betala ännu mer för den upplevelsen! Helheten i sig, var obeskrivlig!Att strosa runt nere vid Port Vell (hamnen) är också jättemysigt, där har du även ett stort exklusivt köpcenter. (Maremagnum) På samma ställe finns även La Aquarium! Också värt ett besök, trots att vi är vuxna. ;)
www.aquariumbcn.com/AQUARIUM/index.phpNåt att se upp för är matställen på La Rambla, JÄTTEDYRT och inte speciellt bra mat heller. Det är nog enda "varningen" jag har tror jag!Hoppas du fått lite tips! Skickar även med en kanonbra länk, här kan du nog hitta det mesta om Barcelona!
www.barcelona-turist-guide.se/Hoppas ni får en underbar bröllopsresa! Barcelona är fantastiskt!