Inlägg från: Divina73 |Visa alla inlägg
  • Divina73

Varit i Barcelona? Ge mig dina bästa tips på saker man inte ska missa!!

La sagrada Familia - Katedralen är ett måste.

Parque Guell - Parken är mysig att gå runt i.

Uppe på berget Tibidabo finns en nattklubb med utsikt över hela Barcelona - Magiskt på kvällen!

Vandra runt på dagen i Barrio Gotico (gamla stan).

Gå längs Passeig de Gracia, besök Antoni Gaudis arkitektoniska konstverk såsom La pedrera

• Divina73

Hur länge skall ni vara där?

• Divina73

Tänkte precis på det Montserrat är väl där klostret är (uppe på berget) eller hur?

Sedan har du Poble Espanyol som kan vara lite kul, vet inte hur det är nu för tiden men när jag bodde i Barcelona 97 så var det ett väldigt häftigt discotek i tornen i huset som heter Torres de Avila vid ingången till Poble Espanyol.

Vad vill ni uppleva, är det äta ute eller festa eller konst/historia berätta mer?

• Divina73

Ni skulle kunna ta en dagstur till Stranden i Sitges med tåget bara, om ni har tid o lust. Annars liten bit ovanför har ni tossa del mar, fin kustremsa och Dalimuseum om det skulle vara intressant.

Konst, Miró och picassomuseum finns i Barcelona. Söndagar är allt stängt i princip utom absoluta citykärnan, bara så att ni vet.

Mycket enkelt och lätt att ta sig fram med tunnelbana och buss i Barcelona. Marknad på lördagar runt sagrada familia.

• Divina73

Ni skulle kunna ta en dagstur till Stranden i Sitges med tåget bara, om ni har tid o lust. Annars liten bit ovanför har ni tossa del mar, fin kustremsa och Dalimuseum om det skulle vara intressant.

Konst, Miró och picassomuseum finns i Barcelona. Söndagar är allt stängt i princip utom absoluta citykärnan, bara så att ni vet.

Mycket enkelt och lätt att ta sig fram med tunnelbana och buss i Barcelona. Marknad på lördagar runt sagrada familia.

Svar på tråden Varit i Barcelona? Ge mig dina bästa tips på saker man inte ska missa!!