• Ashley

känslosam bröllopsdag

Jag gifter mig om drygt ett halvår. Har nu insett hur mycket känslor som kommer snurra den dagen. Nu tänker ni säkert om min blivande och kärlek.... så klart men det kommer till ännu mer. Jag har släkt och många vänner i USA och det verkar som att dom alla kommer. Har inte haft min släkt på samma plats sen jag var typ sju. Hör till att min familjesituation har varit påfrestande med hemsk skilsmässa, föräldrar osams och strulig syster som nu bor i USA.

OCh alla kommer på bröllopet. Och det kommer att vara glädje, och kärlek och umgänge och positivitet för första gången på 14 år. Jag ser så mycket fram emot det att jag blir helt tårögd bara jag tänker på det. Hur ska jag klara att faktist njuta och inte bara sitta i ett hörn och grina?!

• Svar på tråden känslosam bröllopsdag
  • Fairytail

Du klarar det säkert jättebra.
    Så himla roligt att du får en sån underbar dag.
    Lycka till!!!

• Mrs4ever

Det kommer att bli fantastiskt.

Jag vet inte vad för slags bröllop ni har tänkt er,
    men med tanke på att ni verkar vara rätt utspridda,
    så kanske en idé kan vara att ha någonting dagarna innan.

Kanske bara lite samkväm och mys, grillning eller något avslappnat kubb, och lite andra sällskapsspel.
    Så att inte alla känslor ska rymmas på er bröllopsdag?

Vi är inte alls i samma situation, men vi ska ha lite grillning på dagen innan i all enkelhet. Där de som vill får komma. Har en del släktingar och vänner som dessutom aldrig varit i vårt hus. KÄnns lite roligt att om de åker en bit hinna träffas lite mer, men med betoning på enkelhet. Bara några timmar på dagen,
    så blir den riktiga festen på vår bröllopsdag!

• SecretOne

En helt vanlig huvudvärkstablett brukar lindra nerverna lite, iallafall för mig. Kan vara skönt en sådan här dag! (Kan ju vara psykiskt också men va fasen.... varför inte om det fungerar tänker jag!)

• 27juni2009

jag tänkte oxå tisa om nåt gemensamt nån dag innan för o lätta på känslorna

• harthurs

Aaah jag vet kanske hur du kanner...!! Mina foraldrar skilde sig for snart 13(!) ar sedan men kan knappt prata med varandra..! De ar fortfarande i krig med advokater inblandade.
    Nar min man friade sa visste jag pa en gang hur manga "problem" och jobbiga saker som skulle komma upp och tacklas..
    Forsta problemet var VAR brollopet skulle ske.. sjalvklart mamma ville ha det i Gbg dar hon bor.. men min pappa och mina slaktingar bor nan annanstans.. ojoj.. far panik bara nu nar jag tanker tillbaks

Hur som helst, vill inte dra hela min trakiga historia men pa var middag o fest efterat sa hade jag till slut bjudit (mot mammas vilja) mina kusiner o pappas slaktingar och till slut dansade de alla tillsammans! Jag var orolig men de lyckades bete sig normalt och respektfullt!

Bordsplaceringen gjorde vi sa att brudparet med tarnor och bestmans satt vid ett langbord. Sen hade vi 4 langbord som kom ut fran vart bord, som ett E.. Och mamma med hennes partner vid ena bordet och pappa med hans fru vid ett annat. Funkade bra!

Lycka till!!

• Ashley

Tack för alla tips! Det här med någonting avslappnat dagarna innan låter jätte bra! Kanske inte grill för vi gifter oss i februari dock :)

Tack snälla alla, känns bättre nu!

Svar på tråden känslosam bröllopsdag