Inlägg från: Sarisen82 |Visa alla inlägg
  • Sarisen82

Brudar i Skåne!

Hej hej!

Får jag också vara med här? Bor inte i Skåne (men är uppvuxen där och har hela tjocka släkten kvar där) så här planeras det på avstånd. Vi tänker gifta oss utomhus vid Dag Hammarskjölds Backåkra nästa sommar - har redan ångest för vädret ;)

• Sarisen82

Sundance
    Åhh vad romantiskt, sånt där gillar jag :)

Vi har planerat bröllop läääänge så jag har massor med bröllopstidningar. Först skulle vi gifta oss 2008 men då kom det en väldigt överraskande (men oerhört välkommen) graviditet i vägen. Sen satsade vi på 2009 men då blev sambon av med jobbet i och med finanskrisen (jobbade på Volvo CE) och då avbokade vi allt i panik. Nu känner vi att vi prioriterar om från en stor fest till något mer familjärt. Tyvärr så håller inte mina föräldrar riktigt med om att man inte behöver en stor fest så det bråkas en del :(

Bröllopet ska i alla fall ske någon gång i juni ute på Österlen (Backåkra som sagt var) med havet som bakgrund. Vi har inte riktigt spikat datum men jag ska snart kontakta Ystad församling.. och vill ingen präst ställa upp på utomhusvigsel så får det bli borgerligt. Lite svårt när man är 55 mil därifrån bara :o)

• Sarisen82

miss Giggle

Det är faktiskt så hemskt att bröllopstidningarna bara kommer med några få nummer/år och bara vid "högsäsong" typ våren. För bara några veckor sen så fanns det en bröllopstidning i affärerna men nu är det helt tom (jag bor ändå i en hyfsat stor stad) så det gäller att handla när man väl ser någon. Fast sen kan det kännas som ganska bortkastade pengar, 89 kr för mängder med likadana annonser (har man som jag en hel del tidningar så inser man att alla tidningar ser nästan exakt likadana ut). Man hittar mkt bättre info och inspiration på nätet..

Men samtidigt så är det ju något speciellt med de där tidningarna, mysigt att sitta i soffan och bläddra! Hoppas du får tag i någon tidning till slut..

Svar på tråden Brudar i Skåne!