kullaberg skrev 2009-08-17 13:28:10 följande:
Känner igen det där resonemanget Vi valde dock tillslut att fråga m2b's syster, som är väldigt duktig på att fota. På så sätt får hon vara med oss under hela dagen men vi behöver inte lägga lika mycket pengar som på en "riktig" fotograf. Sen kan jag själv photoshop och kan redigera bilderna efter hand om det behövs. Vi ville gärna ge svägerskan ett extra uppdrag men eftersom vi redan har tärna och toastmaster fanns inte så mycket kvar att välja på. Sen kanske hon tycker det är jobbigt om hon måste springa runt och fota hela tiden, men det tror jag inte, jag tror som sagt bara att hon ser det som ett specialuppdrag. Och självklart kommer vi ge henne en present för att hon har ställt upp för oss. Så vi hoppas denna lösningen blev till den bästa för oss alla
Ja, vi gör också så. Min svägerska får hänga med grabbarna under förberedelserna och fota dem. Frågan är om hon behöver nån present för hon får ju titta på på halvnakna, snygga killar hela dagen. Fast iofs är en av dem hennes bror så hon kanske inte ser det på samma sätt som jag
.
Sedan har jag en yngre moster som också har en fin kamera och är duktig så hon kommer hänga med oss under dagen och fota oss tjejer. Sedan tar vi in en riktig fotgraf under vigseln, gratulationsskålen och en halvtimmes mer regisserad fotografering.