• Jen09

Små dekorstenar i lime-/ljusgrönt

Jag letar efter lime-/ljusgröna dekorstenar/glaspluppar/något fint att ha i de små glasen jag ska ha mina limegröna avklippta nejlikor i. På ICA Maxi hade de jättefina i ljusblått men inte i grönt. Någon som vet var det finns? Jag bor i Göteborg. Kankse har Plantagen eller liknande?

• Svar på tråden Små dekorstenar i lime-/ljusgrönt
  • Vanya

panduro hobby kanske - brukar ha det mesta man kan vilja ha och lite till

• Jen09

Var på Panduro i Allum i lördags och hittade inget :( Men det finns en butik i stan också som är lite större, ska kika i den också.

• Jen09

Tack Vanya!
    Jag får gå dit och kolla och se om de har det inne.

• monkay

På plantagen köpte jag limegröna stenar till mina limegröna nejlikor som jag ska ha som bordsdekoration

• monkay

Inte stenar var glaspluppar när jag tänker efter. men blev jättesnyggt till nejlikorna...har tänkt ha svart sisal till oxå.

• Jen09

Aha vilken bra smak du har monkay
    Vad är sisal?
    Var på nån inredningsbutik där de hade glaspluppar, lätta och ihåliga, men de sa att de skulle flyta upp så därför tog jag inte de. Har du testat? Har du bilder?

• monkay

Aha, du ska ha dem i vatten. Jag ska köra med oasis och de där gröna plastplupparna runt...

Sisal är som trådar, tunna, tunna. Brukar ligga runt orkideer när man köper dem ibland. Jättesnyggt.

Ett tips min florist sa till mig var att man kan ta cellofanpapper och skrynkla till det lite och trycka ned i vasen. Sen när man häller i vatten så ser det ut blommorna är i is. Jättecoolt!

Kan prova att lägga i några pluppar i vatten...återkommer om en stund Spännade att se om de flyter upp.

• Jen09

Vissnar du inte om du har dem i oasis?
    Vi ska duka och dekorera dagen innan.

• monkay

Nu har jag provat i vatten - blev skitsnyggt. Blev som två lager...ett tjockare lager i botten med plupparna och sen ett tunt lager av de som flöt upp.

Skulle absolut kört på det om jag skulle haft dem i vatten

Nejdå, de kan stå upp till en vecka i oasis. Har provat hemma och det var inga problem alls. Blev jättesnyggt med oasis, för jag formade nejlikorna till en boll.
    Det man måste göra är att lägga oasisen i vatten och låta den dra i flera timmar innan man ska göra iordning dekorationen. Så den blir genomblöt. Jag ska göra dekorationerna på torsdagen och gifter mig på lördagen

Kolla in bild jag tog precis på plupparna i vatten i mitt galleri

• Jen09

Kul!
    Jag tror det är de plupparna jag såg i någon inredningsbutik. Vad kostade dina? Där jag såg dem kunde man köpa dem decilitervis. Men jag kommer inte ihåg vad det kostade.

• monkay

De kostade 20 kr och är ungefär 1.5 dl i varje paket!

Vi kommer få urtjusiga dekorationer

• Jen09

Då blir det att kika förbi Plantagen vid tillfälle också då!

• passionsblomman

All slags sådana här tillbehör ska floristen kunna hjälpa till med. Jag sålde sådant i grossistled till blomsterhandlar, så jag vet att de kan fixa om de är intresserade.

• Anmy

Plantagens är suveräna, köpt i rosa och limegrönt och det blir sjukt snyggt!

• Jen09

Tack för era tips! Jag köpte små dekorstenar i blandade gröna toner på plantagen.

Svar på tråden Små dekorstenar i lime-/ljusgrönt