Inlägg från: monkay |Visa alla inlägg
  • monkay

Små dekorstenar i lime-/ljusgrönt

På plantagen köpte jag limegröna stenar till mina limegröna nejlikor som jag ska ha som bordsdekoration

• monkay

Inte stenar var glaspluppar när jag tänker efter. men blev jättesnyggt till nejlikorna...har tänkt ha svart sisal till oxå.

• monkay

Aha, du ska ha dem i vatten. Jag ska köra med oasis och de där gröna plastplupparna runt...

Sisal är som trådar, tunna, tunna. Brukar ligga runt orkideer när man köper dem ibland. Jättesnyggt.

Ett tips min florist sa till mig var att man kan ta cellofanpapper och skrynkla till det lite och trycka ned i vasen. Sen när man häller i vatten så ser det ut blommorna är i is. Jättecoolt!

Kan prova att lägga i några pluppar i vatten...återkommer om en stund Spännade att se om de flyter upp.

• monkay

Nu har jag provat i vatten - blev skitsnyggt. Blev som två lager...ett tjockare lager i botten med plupparna och sen ett tunt lager av de som flöt upp.

Skulle absolut kört på det om jag skulle haft dem i vatten

Nejdå, de kan stå upp till en vecka i oasis. Har provat hemma och det var inga problem alls. Blev jättesnyggt med oasis, för jag formade nejlikorna till en boll.
    Det man måste göra är att lägga oasisen i vatten och låta den dra i flera timmar innan man ska göra iordning dekorationen. Så den blir genomblöt. Jag ska göra dekorationerna på torsdagen och gifter mig på lördagen

Kolla in bild jag tog precis på plupparna i vatten i mitt galleri

• monkay

De kostade 20 kr och är ungefär 1.5 dl i varje paket!

Vi kommer få urtjusiga dekorationer

Svar på tråden Små dekorstenar i lime-/ljusgrönt