Inlägg från: Burre Präst |Visa alla inlägg
  • Burre Präst

kan det sluta regna!!!

Nu kanske ni tycker jag är en gnällig gubbe, men jag förstår inte riktigt hur man planerar en utomhusvigsel i Sverige utan att ha en ordentlig reservplan. Att det regnar på sommaren här är ju inte direkt ovanligt.

Jag har haft några brudpar som funderat på utomhusvigsel och jag inte något teologiskt emot det, men jag brukar alltid påpeka just detta att vi bor i den del av världen där det mycket väl kan regna, blåsa 20m/s och vara 10 grader en sommardag i Sverige.

• Burre Präst
    GbgHelena skrev 2009-07-22 12:19:08 följande:
    Burre Präst skrev 2009-07-22 11:33:47 följande:Kanske för att det är fint och romantiskt med utomhusbröllop och för att kyrkan inte känns rätt?
    Jag håller med dig helt och hållet, utomhusvigslar kan vara hur romantiska som helst och det kan finnas skäl att inte vilja ha det i en kyrka.

Men vi bor fortfarande i ett land där det *kan* vara regn, 20 m/s vind och 10 grader på sommaren. Det tycker jag man *måste* ta hänsyn till när man planerar sin utomhusvigsel. Utgår man från att det kommer att vara 23 grader, soligt med enstaka moln och max 5 m/s så är man inte realistisk.

Och faktum är ju att realism är en förutsättning för romantik!
Svar på tråden kan det sluta regna!!!