• JochD4ever

kan det sluta regna!!!

Nu är det bara dagar kvar och jag är trött på att det bara regner hela tiden!!!
    Nu ska jag sticka ner till stan och köpa paraplyer.

Någon mer än jag som är trött på den svensk sommaren?

• Svar på tråden kan det sluta regna!!!
  • GbgHelena

Burre Präst skrev 2009-07-22 11:33:47 följande:

Nu kanske ni tycker jag är en gnällig gubbe, men jag förstår inte riktigt hur man planerar en utomhusvigsel i Sverige utan att ha en ordentlig reservplan. Att det regnar på sommaren här är ju inte direkt ovanligt.Jag har haft några brudpar som funderat på utomhusvigsel och jag inte något teologiskt emot det, men jag brukar alltid påpeka just detta att vi bor i den del av världen där det mycket väl kan regna, blåsa 20m/s och vara 10 grader en sommardag i Sverige.
    Kanske för att det är fint och romantiskt med utomhusbröllop och för att kyrkan inte känns rätt?
  • Burre Präst
    GbgHelena skrev 2009-07-22 12:19:08 följande:
    Burre Präst skrev 2009-07-22 11:33:47 följande:Kanske för att det är fint och romantiskt med utomhusbröllop och för att kyrkan inte känns rätt?
    Jag håller med dig helt och hållet, utomhusvigslar kan vara hur romantiska som helst och det kan finnas skäl att inte vilja ha det i en kyrka.

Men vi bor fortfarande i ett land där det *kan* vara regn, 20 m/s vind och 10 grader på sommaren. Det tycker jag man *måste* ta hänsyn till när man planerar sin utomhusvigsel. Utgår man från att det kommer att vara 23 grader, soligt med enstaka moln och max 5 m/s så är man inte realistisk.

Och faktum är ju att realism är en förutsättning för romantik!
  • JochD4ever

Vi ska inte vara ute men på en loge så det känns som att vädret påverkar en del ändå, hoppas i af kunna ta några kort ute...

• RhjärtaJ

Igår stod det att det skulle spöregna kl 16 på lördag i Örebro, men idag står det att det strålande sol :)))
    Gud hör bön! :)))

• Frulle

haha så där stod det om vår dag också!! ena dagen stod det varm och sol!! Nästa dag stod det växlande molnighet men mestadels sol. När dagen kom var det SPÖÖÖÖREGN hela dagen!

RhjärtaJ skrev 2009-07-28 11:23:50 följande:
    Igår stod det att det skulle spöregna kl 16 på lördag i Örebro, men idag står det att det strålande sol :)))Gud hör bön! :)))
  • Humlan66

Jodå här är en till . jag frågade nyss min m2b hur 17 vi ska få ihop pengar till några dagar i solen i höst för jag är förbannat less på detta eviga regnande

Lycka till på din dag och jag hoppas du får sol =)

• Bondbönan

Jag har köpt tjusigt bröllopsparably, så jag är redo! Vi ska också vara ute... men visst är det fint den 22 aug?!
    Förlitar mig på böndernas böner, de vill visst också ha en varm och torr augusti!

• Boomtown

Vi ska också ha utomhusbröllop, med reservplan! Om det regnar får det bli en loge.

Men hur gör man med bröllopsbilderna? Jag vill ju helst ha det ute?

• mittid

Fota under ett vitt paraply, kanske under ett träd med en hög trädkrona, ljus in men inte vatten på, något fiffigt skärmtak om man har tur... stå med ansiktena mot ett öppet fönster och fotografen framför fönstret men inte tittandes/fotandes utåt då förståss : ) Blixt kan behövas förståss!

• Jemima

Jag valde bort utomhusvigsel just för att jag visste att det skulle få mig att vara superstressad över vädret långt i förvag och det hade jag ingen lust med :) vi gifte oss på rådhuset och hade stor fest i en lokal med vacker trädgård så man kunde välja att utnyttja eller inte utnyttja trädgården beroende på vädret. Så sent som till två dagar innan dagen D utlovade SMHI regn och 20 grader i sin prognos, men en dag innan ändrade de till sol och 30 grader. Och så blev det (nästan lite för varmt och vi hade säkert hälften av allt vin kvar, folk drack bara vatten i värmen).

slutsatsen blir väl att man aldrig vet i sverige som burre skrev här ovanför, och vet man med sig att man skulle stressa upps sig över vädret som man ändå inte kan påverka så bör man nog försöka planera utefter det.

kram!

• mittid

... växthus... glasveranda... balkong med tak över...

• ElMac

hjälp. kikade yr och dagen innan vi gifter oss så blåser det 11 m/s och vi ska vara på en strand.. Nåja, största problemet är väl eg att hålla fast brudgummen och 4 av våra vänner så de inte slänger sig ut i vågorna (vågsurfare)

• Boomtown
    mittid skrev 2009-07-28 12:09:02 följande:
    Fota under ett vitt paraply, kanske under ett träd med en hög trädkrona, ljus in men inte vatten på, något fiffigt skärmtak om man har tur... stå med ansiktena mot ett öppet fönster och fotografen framför fönstret men inte tittandes/fotandes utåt då förståss : ) Blixt kan behövas förståss!
    Tack för bra tips!
  • ElMac

Nu är vädret ändrat från mulet och 11m/s till sol och 2m/s. fast det är dagen innan.. hur fredagen ser ut finns de ingen prognos på ännu, men eftersom dagen innan ändrades så på ett dygn så är det ju ingen idé att kika på det :)

ElMac skrev 2009-07-28 12:10:36 följande:
    hjälp. kikade yr och dagen innan vi gifter oss så blåser det 11 m/s och vi ska vara på en strand.. Nåja, största problemet är väl eg att hålla fast brudgummen och 4 av våra vänner så de inte slänger sig ut i vågorna (vågsurfare)
  • Bondbönan

Klassiskt ostadigt helt enkelt!

• JochD4ever

Jag kan inte vara lyckligare, har haft världens bästa bröllop MED strålande sol!

ALLT BLEV HELT PERFEKT!!!

• Boomtown
    JochD4ever skrev 2009-08-03 21:53:05 följande:
    Jag kan inte vara lyckligare, har haft världens bästa bröllop MED strålande sol!ALLT BLEV HELT PERFEKT!!!
    Låter underbart! GRATTIS! Helt otroligt att ni lyckades pricka in en av de få dagarna med sol.
    Lägg gärna upp din berättelse och bilder
Svar på tråden kan det sluta regna!!!