• MW 090829

Ni med rosor i buketten! Hur många?

Hur många rosor har ni i er respektive tärnbukett? Har ni andra blommor som tar plats också?

• Svar på tråden Ni med rosor i buketten! Hur många?
  • Tess80

I min brudbukett blir det ca 20 st rosor och runt om dom så kommer jag att ha murgröna. Jag vill inte ha någon jättestor brudbukett nämligen, iom. att jag har en kort enkel brudklänning.

Våra brudnäbbar (vi har inga tärnor eller bestman) som är mina små syskonbarn, ska ha en ros med vit brudslöja i var. Plus att våran lilla son som även är vår ringbärare, ska ha en ros som sin pappa i kavajen.

• Humlan66

Antal blommor beror på hur klänningen ser ut för att bli en helhet lixom. Buketten får ju inte ta över klänningen men inte heller försvinna. det är olika det där

Tärnbuketten brukar vara en minikopia av brudens

• MW 090829

Jo jag vet fast storleken beror mer på personen än klänningen skulle jag säga. Vill dock ha lite riktlinjer tänkte jag.

• passionsblomman

Rosor är å olika stora, det finns sådana där det nästan räcker med tio, men vanligt är mellan 25 och 35, även om vissa har över 40 också.

Under 25 så är det oftast en lite mindre bukett.

• Nanne84

Jag kommer ha ungefär 6-8 st med lite murgröna runt... men det är mycket för att jag är kort och haha ja nätt (precis gått ner en del i vikt så det är konstigt att säga att man är "liten")

• MW 090829

Ok för jag är också rätt smal och vill ha en bukett som passar till och inte är större än min midja hehe.

• Soleirolia85

Jag har gjort rätt så många runda brudbuketter i sommar, och det har varit endast rosor och grönt i de flesta.
    Det har gått åt mellan 16-20 normalstora rosor till alla. Samtliga brudar har varit i "normal" kroppsbyggnad. En del hade gröna blad runt buketten, så de blev ju lite större. Men de har varit ungefär 20 cm i diameter.

• Blåvingen

Jag ska binda min bukett själv! Jisses, vad har jag gett mig in på??? Men jag har provkört en gång och ska nog fixa en liknande imorgon. Men sen är det väl som med håret - blir alltid bra vid tester, men skit när det väl gäller...
    Jag kommer att ha 9 rosor, brudslöja i buketten samt murgröna runt om. Tionde rosen ska M2B ha i kavajen. Nu ska vi gifta oss borgerligt, och jag ska visserligen ha brudklänning i "rokokostuk", men det kändes lagom i storlek.
    Wish me good luck next friday!

Svar på tråden Ni med rosor i buketten! Hur många?