Ni med rosor i buketten! Hur många?
Hur många rosor har ni i er respektive tärnbukett? Har ni andra blommor som tar plats också?
Hur många rosor har ni i er respektive tärnbukett? Har ni andra blommor som tar plats också?
jag tycker det är jätteläckert att ha riktigt stora stora rosor(som de man kan köpa presentförpackade på alla hjärtans dag namn: "Naiomi" eller "Grand Prix") En kollega i blomaffären gjorde en som hade 9 sådana rosor i(ojämnt antal så blir formen bäst) tärnbuketterna hade 5 av en mindre storlek röda rosor och så naturligtvis lite grönt runt om som en manchett. I brudbukettens stora rosor stack hon ner nålar som ser ut som de har en liten dimant på toppen. Enkel men väldigt romantiskt med de riktigt mörkröda rosorna!
man kan också beställa en "Glamelia" eller " Glamelie" (det benämns lite olika..)-ros som är en ros gjord av ca 20 stycken stora rosor. Det kommer helt klart vara den största ros du sett! jätteläckert och inte jättevanligt heller:)Jag har själv gjort en i laxrosa, en i mörkrött, en i ljusgult och en i ljust lila. Alla blev över förväntan! Ska göra en till mig själv i gulgrönt eller vitgrönt till mitt eget bröllop nästa sommar:)
Min kommer endast innehålla rosor och det kommer vara upp till 40 st. beroende på hur utslagna de är!
mina tärnor ska ha 3 stycken rosor var + lite annat + blad
i min vet jag inte riktigt ännu då jag ska ha en dropp formad med både rosor och kallor i...jag är inte liten så någon liten bukett blir det inte för det ser inte klokt ut, tro mej jag har provat... droppformad var det som passade bäst...
I min ska jag ha 13 stora vita och 1 blå för 14 är mitt turnummer =)
Jag kommer att ha 7 st cirkusrosor i min bukett. Utöver det så ska det vara tre st mindre solrosor, oranga "tistlar", röda chilifrukter samt murgröna. Buketten ska vara mer i droppform.
Jo, i tärnbuketten tänkte jag tre cirkusrosor, en solros och lite av det övriga :)
Cirkusros???
cirkusros är en gul/orange ros.. den är mer orange på de yttre bladen och tonar till gult i mitten eller tvärtom, beror lite på leverantören, för det blir lite knas i deras listor ibland. hur som helst heter dessa två varianter antingen cirkus eller marie claire:)
Aha, tackar för beskrivningen. Dessa såg jag senast igår i butik. Mycket snygga. Passar dock inte till min klänning/mitt färgtema, då klänningsbrodyren slår i MYCKET svagt rosa... Men kan ju vara trevligt en annan gång!
30rosor titanic och mina tärnor hade 15 var.
Jag ska nog dubbla mitt antal