• Malin80

Vad kostar era brud- och tärnbuketter?

Hej!

Jag och min blivande man sitter här med vår budget inför bröllopet nästa år. Vi har ingen aning om hur mycket brudbuketten och övriga buketter kostar. Vad kostar era? Vi förstår att det skiljer sig beroende på vilken slags bukett du ska ha, men på ett ungefär? Vi vill ha rosor i buketterna, gärna många (minst 30 st) i olika rosa nyanser.

• Svar på tråden Vad kostar era brud- och tärnbuketter?
  • Ne11ie

Jag betalade 900 kr för min brudbukett.
    Till tärnorna köpte jag vita rosor i 10 pack, dessa gjordes i ordning så det blev inte särskilt dyrt, men fint :)

• Tequilaaa

Jag har fått tag i en jätte billig florist, hon tar inget för jobbet o sen ska jag lite decoration med pälor o sånt, det skulle hon ta 10kr för, så betalar i princip bara för blommorna, 20 rosor = 600kr...

• Bridemma

Min bukett kostade ca 1000 kr, och då kanske med ca 15-20 st rosor och en massa anant...Tärnbuketterna kostade 300 kr st och corsagen 75 kr.

• Frulle

Jag betalade 1500:- MEN det var ett BRA pris!!! Vet inte vad den egentligen är värd. Ska dock ta reda på det!

• Ne11ie

Absolut! (kikade i ditt galleri, väldigt fin )

Det beror ju vart man går, var inne hos en annan florist innan för att få reda på pris för samma bukett och de ville ha ca 2500.

Jag gick istället till en större blombutik och fick därför ett bättre pris. Så om ni har en sådan typ av butik i närheten, hör med dem

Frulle skrev 2009-07-27 08:47:37 följande:
    Jag betalade 1500:- MEN det var ett BRA pris!!! Vet inte vad den egentligen är värd. Ska dock ta reda på det!
  • annanilsson78

Jag betalde 850 kronor för min bukett och min mans corsage.

• Ne11ie

Nu blev det fel, 2500 var även inräknat med mannens och bestmannens corsage, så ej enbart för buketten.

Bukettens pris hade med andra ord varit ca 2200.

• Lindbergs fru

Priset på blommor varierar i landet. Söder billigare norr dyrare pga frakter. Dessa priser är riktlinjer och kan skiljafrån florist till florist men en bunden bukett där bruden håller i stjälkarna brukar hamna på mellan 500-1000 kr beroende på vad för slags blommor man har i och hur många. Ligger mellan 1000-2000 kr En bukett i hållare som då sitter i stickmassa(oasis).En seriös florist lägger ner mycket tid och jobb på en brudbeställning. Ett corsage kostar oftast 75-150 kr.

• Humlan66

Bara jobbet på en bukett kan uppgå till 500 kr + blommor

• JanetKim

min kommer att kosta ca1500 som dyrast sen kunde vi räkna med 500 brudnäbbens bukett å min sambos corsage +små killarnas lill blomma!

Svar på tråden Vad kostar era brud- och tärnbuketter?