Stora problem med magen, svälta mig?
Rent spontant så tänker jag, IBS (irretable bowl syndrom, med ursäkt för den urursla stavningen på engelska). Då kan man bli uppsväld och har problem med magen och kan vara allt från gasig och lös med hemska diarrier eller hård och ha svårt att gå på toa på flera dagar. Sök på det, det kan vara ett tip.
Men sedan så måste jag reagera på det du skriver om att svälta sig. Att svälta sig och leva på 50 kcal/dag (som faktiskt inte är ett äpple ens!!!) är inte ett alternativ. Och att du ens funderar i de banorna, trots att du mådde dåligt fysiskt och psykiskt och vet hur din kropp reagerade (att bara spy galla för att kroppen säger ifrån är allvarligt) gör att jag tycker att du borde söka hjälp på flera sätt, inte bara för att magen blir svullen, utan även för hur du ser på mat och ätande och din kropp. För mig är det där starka signaler för anorexi. Att se något som inte finns. En normal kvinnokropp är inte helt platt. På de flesta naturligt smala kvinnor syns det när de har ätit, utan att de är något fel. Många tror att man kan se ut som en platt 13 åring över magen hela livet, jämt, men det gör man inte. Jag vet inte hur det är med dig, men min instiktiva reaktion på det du skriver är att signalerna du skickar ut oroväckande. Vad säger andra i din närhet om du pratar om det här? Tycker de att du är fånig och att du inte ser svullen ut?