Man blir inte frisk med hjälp av tro... vad jag vet, tyvärr... vad enkelt det vore!!! : )
Kroppen har en fantastisk förmåga att läka sig själv, om man ger den en chans... så att förutsättningar finns... det är vad allternativet handlar om.
Varför blir jag inte frisk när jag går till läkare då? Jo, för att i den "vetenskapen" behandlar man bara symptomen... varför? Jo, för att det gagnar läkarna och medicinindustrin. De har egentligen inte någon jättestor anledning att göra oss friska, för de tjänar pengar på att vi är sjuka... Sen blir de ju inte sällan vissa biverkningar av mediciner, ibland blir vi till och med sjuka av midicinerna... så då behöver vi andra mediciner mot biverkningarna... det är ju lönsamt... inte för mig, men för vissa andra.... cynisk nu, japp, med det är sant.
Nu satta jag ut hakan redigt!!! Men jag pratar bara utifrån egna erfarenheter... har varit stamkund på Apoteket och hos läkare många år... Nu får de klara sig utan mina pengar och jag mår bra!
Önskar Dig en trevlig kväll också!!
Ex animo skrev 2009-07-27 20:31:05 följande:
Låter ju jätte bra! Å nä, alternativ behandling är väl nått man måste tro på för att det ska fungera, så tyvärr är det inget för mig, även om jag önskade det vore så.Hur som helst så är det kanon att du känner att du mår bra å att det funkade. Måste dock erkänna att det låter riktigt konstigt att bli "hel" med alternativ behandling om du har/haft hål på magsäcken..... men jag kanske missförstod dig....Ha en trevlig kväll.