• Svanboet

Stora problem med magen, svälta mig?

Jag känner för dig men det måste ju gå att få hjälp om det nu inte är allergi för så här ska du inte behöva ha det. Att svälta sig för att magen ska vara platt är ingen bra idé, aldrig någonsin! Det är bra att du vet det. Sök läkarhjälp och "kräv" att få träffa en specielist.

• Svanboet

Det gäller att tala om för läkaren att du vill ha en utredning för de säger inte sig självt. Den enda som vet hur stora problem detta är för dig är du själv!

Jag har också genomfört några blodtester och det är alltid den typen av svar man får, ett brev som i väldig korthet berättar vad som blev resultatet. Skulle tro att det ska vara nått riktigt major om de kallar in dig för besök.

Stå på dig och om du nu är endast 17år gammal så har du ju all möjlighet att få ordning på detta problem tidigt i livet - missa inte denna chans. Ta hjälp av en vuxen om du upplever att du inte får din vilja eller röst hörd i vårdsystemet.

• Svanboet

Vilken tur att de iaf visste vad det kunde vara för fel och att du nu fått hjälp att reda ut detta ordentligt. Lycka till i framtiden!

Mariaaass skrev 2009-07-28 16:28:42 följande:
    Hej allihopa och tack så hemskt mycket för era svar, ni anar inte hur bra det känns att nån iaf bryr sig och så, även fast ni ju inte känner mig. =) (för om just att jag har så ont i magen och så har jag berättat för mamma, men hon har inte trott på mig.)Jag pratade med läkaren nyss och han sa att jag tillhör den gruppen som är något laktosintollerant, och att jag ska undvika för mkt mjölk och så, men jag är inte 100%, men min kropp har ändå svårt att bryta ner mjölken eller så. SÅ jag har bestämt mig för att köra på helt laktosfria produkter (trots att han inte tyckte detta) eftersom att jag ju vill bli av med problemen HELT (dessutom gillar jag sojamjölk bättre än vanlig!)Och jag har även IBS sa han (eller han tror det sådär, ingen undersökning just på det men jag känner mig också 100% på att jag har det) så jag ska ringa en dietist idag och fråga hur jag ska äta! =) Otroligt tråkigt att ha IBS, men jag vill ju må bra fysiskt (och psykiskt, gillar ju inte min mage) och jag är ändå glad att jag fått reda på vad det är för något iallafall, och att det inte bara blev "det var ingenting" och så.Och om nu nån annan som läst tråden här också känner igen symptomen, tveka inte på att göra blodprov och kanske kolla upp om du har IBS.. för tycker verkligen inte nån mer ska behöva ha det såhär! =( Men nu känns det iallafall jättebra ändå, att jag vet vad det är!! =D
Svar på tråden Stora problem med magen, svälta mig?