Stora problem med magen, svälta mig?
Bra att du känner att du äntligen få hjälp från din läkare! Jag har också haft stora problem med magen i omgångar och har öven opererat bort gallblåsan pga gallsten som ledde till inflammerad gallblåsa (en hemskt smärtsam historia f.ö. )
IBS tror jag inte är någonting som man kan testa med blodprov, utan det är en slags samlingsdiagnos när det inte går att hitta andra orsaker till problemen med magen. Jag har också gått igenom hela paketet med undersökningar, men utan att hitta något direkt fel. Dock är jag extra känslig för fet mat, eftersom jag inte kan producera lika mycket galla som personer med sina gallblåsor kvar. Det är visst enzymerna i gallan som spjälkar fettet i maten.
Det jag vill komma fram till är att det inte alltid går att få en diagnos trots att man såklart gärna vill ha en. För min del har det helt enkelt varit att ta den långa vägen och testa mig fram till en kost som fungerar för mig. Riktigt fet mat utan några fibrer till (tänk fish and chips) är hopplöst. Jag blir dålig direkt.
TS, jag hoppas att du hittar en kost som fungerar för dig. Det är hemskt att ha magproblem, eftersom man oroar sig för situationer som ska vara roliga (resor, fester osv.) och det är urtrist!