Livets viktiga och oviktiga frågor
Först - stor kram till kängu som är nere. KRAAAAM! Inte lätt det där med amning och att känna sig ratad. Har ingen erfarenhet, men hoppas att en kram hjälper.'
Sen - hej Älsklingar!
har inte lämnat tråden, men däremot varit mer än väntat på landet där jag inte orkar surfa på modem. har försökt läsa ikapp innan jag kommenterar, för att inte trampa i klaveret över något grattis som gått galet - med resultat att jag inte hunnit skriva när jag väl varit i stan.
Nu - GRATTIS Muggles och Vänner. Skoj med fler följeslagare.
Passionsblomman - grattis till hus. Så underbart att hitta sitt drömhus till ok pris.
Kramar av alla sorter till er andra med.
En anledning till att inte skriva är väl att jag inte heller mått helt kalas, och nog hade fastnat i ältandet. Känns inte så bra när andra mår så mycket sämre - eller rent av längtar efter en sån fin anledning att må pyrt. För mig stannar det vid rapar, halsbränna och halvillamående. Och en svullen mage. men det har varit jätteskönt att bo med föräldrar och syster på landet, och få hjälp med Mindre när maken jobbar. Hon har dessutom i en våg av förtrots eller något, sovit uselt hela juli, jämfört med hur det brukar vara, så som nygravid har jag varit rätt slut.
På landet har vi roat oss med att bada i massor, äta vinbär från buske (så att lilltjejen till slut blev kass i kistan ), fika i tid o otid, och Mindre har vattnat blommor in absurdum. Och ätit ur nya sandlådan. hon har börjat leka med dockor och prata så mycket mer än tidigare. Jätteskoj att se. På landet är hon dessutom väldigt noga med att säga till att hon vill gå på potta o kissa, eller att vi måste gå och städa bort lite större saker. Hemma är det inte lika kul med potta.
Nåja, världens stoltaste Mindre-mamma är sur över att gubbsen på jobbet beslöt att de även måste lägga ut tjänsten jag vill ha för resten av företaget att söka, så nu dröjer resultatet. jag skulle ju gärna sett att jag fick jobbet, och det snarast, innan magen inte går att hålla in längre... eller är det osjysst? Fast jag tycker inte riktigt det, när det är inom samma företag, och det är mitt drömjobb. Nä - ska öva på att dra in magen lite till.
Efter detta jätteinlägg dröjer det säkert ett tag till. Åker en 2 veckorstur runt Siljan, och ska pröva vandrarhemslivet med Mindre. Är lite spänd på det.
KRAMAR!