Piggelin: Min man och hans bror har alltid gått hos dagmamma... Och makens bror med fru har dagmamma till sin lilla tjej, de började på ett dagis men trivdes inte med det (vet inte om det var dagis i allmänhet eller just detta dagiset i synnerhet, dock), så de hittade en dagmamma istället. Syrrans barn har haft litet av varje det senaste dryga året. Dagis, sedan flyttade de akut och det blev privat dagmamma, sedan ett nytt dagis, nu i sommar blev det samma privata dagmamma (eftersom min syster fick spader på dagiset och bestämde sig för att byta...). Men barnen verkar må bra av både och Dagmamman är även "bondmora", så de älskar att gå och mata hönsen, plocka ägg och klappa kalvarna
koko: Som tur är tycker även maken att JAG inte ska behöva leta mer förslag som han bara dissar. Han tyckte det var fullt rimligt att han skulle komma med förslag, om någon av oss skulle göra det. Det var då han kom med planen att vi kanske skulle ta reda på vad det är för kön för att han ÄNDÅ skulle slippa undan. Å andra sidan, skulle jag kunnat komme med ett liknande argument om jag velat slippa undan något, så jag kan egentligen bara småle litet åt det Har inte hunnit fortsätta diskussionen ordentligt, men jag har funderat på det, och står nog fast vid att jag helt enkelt VILL bli överraskad, jag vill inte veta innan.