• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Telis! Jag har en bola, och tycker att pyret voltar litet mindre när jag har det på... Även populärt för att muntra upp gråtande 3-åringar, har jag märkt (Lilltjejen tyckte att "plingbollen" var jätteskoj!)

• viktualia
    Telis skrev 2009-08-11 21:30:11 följande:
    Vickan, så det är Novalucol som är bäst?
    det enda är att det inte är så långverkande... men jag råkar ha en massa Novalucol hemma och därför knaprar jag dem...

Snaily - jag vill också koka soppa på trangiat... hm...
  • BrudSommar2006

Knapra novalucol skulle definitivt få mig att kräkas! Vad är det de heter de där vanliga brustabletterna, det får bli dem för min del, fungerade bra sist och smakar inte för illa heller.

AM, det var ju aldrig någon fara för min del med att outa graviditeten för jag berättade på jobbet jättetidigt ifall att jag skulle bli dålig som sist då jag hamnade på sjukhus utan att ha hunnit berätta så det har aldrig spelat någon roll för min del, om jag har någonting jag verkligen inte vill att någon ska få veta så berättar jag det inte alls någonstans. Jag bara förundras över att andra inte tänker längre.

• BrudSommar2006

Mina tankar är hos min stackars kollega just nu, hennes 16-åriga son var hos psykologen igår som rekommenderade att han skulle läggas in på psyket direkt eftersom han verkade vara så självmordsbenägen, han har gått hos psykolog sedan han fick en knäpp och helt plötsligt hamnade på psykakuten innan sommaren men nu har det varit sommaruppehåll så han var tillbaka första gången igår. I alla fall så ville han inte bli inlagd så under transporten så stack han vid fyra-tiden igår eftermiddag och har inte gått att hitta sedan dess. Hon är övertygad om att hon aldrig kommer att se honom mer och polisen kan tydligen inte heller göra något. Jag går in på nyheterna på nätet hela tiden för att se om det står något men om någon hittats som begått självmord så står det väl förmodligen inget om det. Hon är så trevlig och hjälpsam också så jag såg verkligen fram emot att få träffa henne efter semestern men icke.

• BrudSommar2006

Läste om bola när jag var gravid med Iris men kom mig aldrig för. blir nog inte av den här gången heller för Iris gillade inte ljud när hon låg i magen.

• Telis

Snaily, den kommer. Det är bara en liten snigel som tar lite extra tid på sig.

Ore, det kanske funkar då? Spännande! Men annars är det iallafall ett riktigt fint smycke. Funderar nästan på att köpa ett till, det finns ju så många olika färger och former.

BS, men stackars kollegan, vilken mardröm! Hoppas dom hittar honom välbehållen snart.

Oj, idag har jag satt på mig en alldeles för tajt tröja känner jag, får hålla in magen så fort någon är i närheten.

Det kommer att bli en liten utmaning att packa för fyra veckor tror jag när man kanske inte alls ser likadan ut i slutet på semestern som i början.

• Izzie

Telis - Åh vilket fint smycke! Har faktiskt aldrig hört talas om bola förut, men jag tycker idén var fin!
    Ang packningen så är det väl ingen idé att packa för tungt, shoppingen i USA är det bästa som finns!!!

BS - Men Gud va hemskt! Det låter helt fruktansvärt. Jag kan inte ens försöka sätta mig in i hur det måste kännas för hans stackars föräldrar och andra anhöriga. Jag hoppas verkligen att de hittar hon vid liv så fort som möjligt. Kan inte föräldrarna isåfall "tvinga" honom till att läggas in eftersom han inte är myndig?

Jag åt gaviscon (tror jag det var) mot halsbränna i slutskedet av graviditeten. Vedervärdigt! Det är ngt slags skum som lägger sig som ett lock. Det finns nog bättre läkemedel tror jag...

• Telis

Izzie, precis! Jag vill packa så lite som möjligt för att ha shoppingutrymme i resväskan, så därför gäller det att bara ta med sig sånt som man verkligen kommer att (kunna) använda.

Brr, skum låter inte kul. Som tur är så är det inte så farligt än så jag klarar mig bra utan medicin men det är bra att veta att man ska undvika Gaviscon.

Mår du bättre idag?

• Izzie

Tack som frågar! Nej, faktiskt inte. Har superont i halsen och har inte sovit så bra. Har meddelat jobbet att jag kommer in tidigast efter lunch.

Ja, shoppingen är verkligen toppen i USA. Annars är det ju rätt bra mode för gravida nu. Man kan ju ha vanliga toppar. Satsa på långa linnen, toppar och tunikor. Leggings är ju rätt skönt, de klämmer inte så mycket mot magen.

När åker ni?

• fru AM

Telis: jag tyckte däremot Gaviscon var superbra mot halsbränna! Den finns som tuggtabletter (då måste man stå ut med den skummiga slemmiga konsistensen - men jag vande mig snabbt) eller som flytande (den har jag inte provat).
    Ang packning: Behöver du låna mammakläder så vet du var jag finns!

Bola tänkte jag skaffa till Hektor i magen men kom mig aldrig för. Fina är de!

BS: Stackars stackars din kollega!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor