Livets viktiga och oviktiga frågor
Skulle också vilja luncha och se lugg, men det är ju lite långt att åka... Ska själv - kanske! - klippa lugg på fredag... spännande!
Ego:
Gynbesöket gick bra! Kontrastundersökning av livmoder/äggledare gjordes, allt såg tiptop ut och det gjorde nästan inte ont alls, lite lätt molvärk efteråt bara. En mindre bra sak var att jag frågade läkaren om inte progesteron kunde vara något för mig med tanke på spottings, tunn slemhinna, kort lutealfas osv, men det tyckte han inte. (Och jag som tycker progget verkar ha funkat så bra senaste cykeln, bortsett från uteblivet plus förstås, men kunde inte riktigt med att berätta för honom att jag tagit det på eget bevåg.) Däremot skrev han ut Ovitrelle (spruta) som KANSKE ska tas vid nästa besök om två veckor - då ska vi dit på "efter-samlags-test" - lustigt namn på ett test... Ska dessutom fortsätta med Pergo i den låga dosen. Fortfarande har inget spermaprov tagits men det tyckte han vi kunde vänta med tills efter nästa besök, beroende på resultatet av det där testet. Måste vara att han tycker min make ser frisk och viril ut
Så, planen är att prova lite till med Pergo (ev + Ovitrelle) men om vi vill kan vi börja planera för IVF ganska snart tyckte doktorn. Känns läskigt! Glömde fråga om kön, tror inte den är så lång, tror det görs i Falun (= lååååååångt att åka...).
Blev en lång dag i stan, nu dags att fixa middag.