Livets viktiga och oviktiga frågor
Just precis!
Kängu, är du språklärare eller vetare eller vad har du för jobb som gör att du vet? *nyfiken* jag har inte så bra koll på era yrken i den här tråden än så länge...
Ore: stäng in dina två karlar i ett rum och släpp inte ut dem förrän de tjafsat klart.
Själv kan du ju åka på SPA under tiden eller något annat avslappnande...
Och din man kan få stanna lite extra länge tills han svurit på att gå med på utbildningen.
Trams och dumheter!
Jösses Koko! GRATTIS!!!
Nu har vi haft visning på vår lilla stuga!!!
Jag har städat och plockat som en dåre. Läst lite här för att inte alldeles tappa bort mig, men allt vad jag skulle säga till alla...hm..
Iallafall, Ore: trädgårdsdesignern ska ju vara ert verktyg till att verkligen få precis den trädgård som är NI och era tankar. Så att ni känner efteråt att precis det här var det vi ville ha men inte riktigt kunde få fram själva. Som när jag gör brudbuketter...
Det viktiga är vad ni vill med trädgården. Vad ska ni kunna göra där? Vilka "rum" ska finnas, hur skötselkrävande får det vara? Gillar ni öppet och luftigt eller vil ni ha små undanskymda platser att gömma sig på?
Blommor eller mest grönt? Osv osv.
jag tycker absolut ni ksa använda henne till så detaljerad hjälp som möjligt. Det blir en bra helhet av det då för det mesta.
Två egna visningar har jag haft nu! Två eftersläntrare, så nu har här varit 14-15 olika idag.
Hoppas typ fem bjuder eller så....
Ore förresten; har du sett i andra tråden att Hvidis fått sin lilla flicka nu?
Nenne: min son älskar din avatar! Han hojtade "kolla där är en där jättegula glada gubben! Oj vilken glad som har den!" sist han såg den
Jag blir också glad av den!
BS: ringblommor, luktärtor och solrosor är tacksamma för barn. Stora rejäla frön som de lätt kan vara med och plantera, blommar rikligt och tacksamt och är anspråkslösa.
Solrosorna kan man spara "ögat" på och torka och så lägga ut till fåglarna på vintern så får barnet se hur fåglarna får mat av blomman.
Krasse och Tagetes är lätta också.
Finns också särskilda sommarblomsblandningaar där det kommer upp lite allt möjligt.
*snabbkik*
Godmorgon, nu ska här spolas äggledare...
Vi ses i eftermiddag!