Lapinette skrev 2009-08-18 17:36:06 följande:
mugglan - hur mår du???!!!
Rätt ok. Fick kraftig mensvärk igår vid 18-tiden (fick deja-vu att det var såhär det kändes när förlossningen började). Och i natt vaknade jag av att det började rinna blod (bra att man fick sådana extremstora bindor/blöjor från sjukhuset igår!) och när jag rusade till toa så kom det en blodig klump. Imorse kom det mer - en bautaklump (hur kan det hinna växa till sig så mkt på en vecka bara?!). Jag fick lite blodtrycksfall så jag fick rusa tillbaka till sängen. Mamma som är här och "vaktar mig" sa att jag var helt vit i ansiktet. Men det gör inte det minsta ont längre. Och jag tyckte aldrig att smärtan var speciellt stark. Jag fick ju smärtstillande tabletter med mig men jag har inte ens behövt ta alla.
Tydligen har fostret dött redan i v5 (det ser de på storleken) så jag har varit skengravid hela sommaren
Min kropp har ju trott att den varit gravid för jag har haft diverse gravidsymptom tom v8-9. Sedan avtog de men ända till slutet var jag väldigt hård i magen så hormonerna måste ha varit kvar. Det är inte förrän för 2v sedan som magen blev platt och jag började misstänka att ngt var fel.