• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Ja jag tog paus hela dagen idag och BARA pratade med bt-polarna som hämtade kissongarna och hade det luuuugnt och skönt.
    Jag behövde verkligen det kände jag.

Hortensian är jättebra även i skuggiga lägen och du beskär den så du ser så mycket plank du vill. Du kan formklippa den så den tar vägen dit du vill ha den.

Det kan ju vara vackert med lökväxter vid fötterna så det blir en blomning även tidigt på våren och sedan låta de stjälkarna döljas under daggkåpa eller olika Funkia som båda har vackert bladverk.

nennesjuttioåtta skrev 2009-08-13 18:37:03 följande:
    PBaahaa, ska kolla upp den där hortensian i mina trädgårdsböcker. Det är västligt läge så det blir skugga hela eftermiddagen eftersom solen går ner på baksidan av planket. Det som är viktigast är att den täcker den fula baksidan som är mot entrén och så tänkte jag täcka "fötterna" med jättedaggkåpa eller någon annan grön marktäckare och om det är vita blommor på hortensian så kanske det inte behöver vara några mer blommor på marken? Hur går det med packning och styling av lilla stugan? Tillåt dig att ta paus ibland!!!! Såg att det var sjukt stresssigt. Ta hand om dig *viftar förmanande med fingret*
  • nennesjuttioåtta

PB
    ja, den där rabatten blir ju inte av i år för det hinner jag nog inte (har några meter kvar på den andra att gräva ur först och sätta bärbuskar där senare i höst) men de som finns har de verkligen tänkt på det där, att det hela tiden ska finnas något som blommar. Så det förpliktigar ju. Tusen tack för tipsen!

• nennesjuttioåtta

snaily
    oj mitt inlägg var ett svar på ett tidigare,
    knorrsnorreblötfisdynga! Jävla tantusling! Var det första cykeln med pergo? Min cykel var nog bäst gången efter pergoomgången, första gången jag åt pergo så blev min cykel 40 dagar lång... Minus så klart. Men kommer inte ihåg om jag spottade något, tror inte det.

• Vännerfan

Nenne,
    HEEEEEEEJ! Du HAR verkligen varit saknad! Vad skönt att höra att du mår bra!

• nennesjuttioåtta

just nu har jag en enoooorm bolltistel som blommar, så himla cool med de där små sföriska taggbollarna som skimrar i blått (några har även fått blombladen nu).

BS
    Smultron nu? Lyllo! Mina har slutat bära för länge sen. Fast det kanske beror på sort, jag har både i landet och i slänterna och inne i skogen.

• Vännerfan

Vickan,
    Motionslopp med guldmedaljer till alla verkar vara en idé som stått sig! Det hänger en sådan vid skötbordet!

• nennesjuttioåtta

hejjjj vännnerrrrrr!!!! How YOU doin'? Mår du fortfarande skitilla?

• Vännerfan

Våra smultron är också övermogna nu, men vi har haft många och länge.

PB, Vi ska för första gången i år vakna hemma på julafton och somna på samma ställe. Var vi firar är inte bestämt, men det blir med makens släkt så vi behöver inte köra alls långt. Ser så fram emot redan att få ha en egen gran för det har aldrig varit nån mening med det tidigare.

• start september

Vad skönt Muggles att det stoppade upp. Stå på dig så att du får göra ett ul/vul så du känner dig lugnare.

Tjoho, Nenne is back! Nu blev torsdagskvällen lite gladare!

Koko, de testade regnställ i senaste Vi föräldrar. Lindex och KappAhls var bäst och man kan köpa byxorna separat.

Jag ser inte fram emot trotsperioden när jag läser om Iris och Victor, känns som jag behöver träna upp mitt tålamod. Jag beställde Trotsboken som förebyggande träning idag iallafall...

EA, tyckte Nenne skrev klokt och bra om IVF till dig.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor