Vill börja med att tacka för alla kramar, sötnosar!
AM ? det är ju inte konstigt om Hektor ligger en kurva högre i längd än i vikt, om han brås det minsta på sina föräldrar. Tycker att du gör klokt i att strunta i BVC-vikarien och fokuserar på att se till att Hektor mår bra istället. Och du; jag har ju inte ensamrätt på att klaga här i tråden! Kul med bokad Thailandsresa; vi ska ju själva dit i januari-februari.
Telis ? du får nog skaffa barnvagnsglasögon, så att du kan se skillnaderna mellan olika vagnar.
Mrs B ? eftersom Piff bara dricker välling, i princip, så bör det vara ganska lätt att undvika soja också. Vi blandar den mjölkfria vällingen på havredryck. Fast än så länge äter han inte mjölkfritt, eftersom han inte gillar smaken på den nya vällingen. Nu är vi uppe i knappt 1/3 mjölkfritt och resten näringslösning.
Kängu ? vad du är gullig! Vi känner verkligen att vi har kommit till vägs ände nu, vad gäller Piffs ätande, så sond känns som det bästa alternativet. Maken pratade med vår vanliga neodoktor idag, som haft semester, och hon skulle konferera med gastroläkaren innan vi ses imorgon, men jag gissar att Piff kommer att få en sond imorgon eftermiddag. Känns bra att neo- och gastrofolket pratar med varandra, så att det blir bästa möjliga lösning för Piff.
Muggles ? det är lugnt; du har ju inte ?kommenteringsplikt?. Vad blir nu nästa steg i ert ?eventuellt-köpa-hus-projekt?? Bestämma er för om ni verkligen är intresserade, förutsatt att ni får tillräckligt betalt för lägenheten? Själva bor vi i ett kaos av flyttkartonger just nu, men på tisdag bär det av, och det känns superbra. Var på banken idag och diskuterade hur vi ska lägga upp lånen. Räntan är verkligen sjukt låg nu; 1.36% får vi på 3 mån rörlig!
Idag var vi inom en byggvarufirma, för att kolla några grejer och eftersom vi ska sätta in några garderober i vårt sovrum plockade jag till mig en prislista från Lumi. Något oväntat fick jag då ett grymt bra inredningstips från bilden på framsidan av prislistan. Där hade de en bild på ett vardagsrum som var möblerat med två soffor mittemot varandra och på kortväggen hade de satt en hel vägg med skjutdörrar, bakom vilka det dolde sig hyllor, skåp, tv-bänk och andra medigrejer. Så himla snyggt sätt att dölja alla tråkiga TV-grejer när man bara vill umgås i vardagsrummet, men samtidigt smidigt att kunna ha det både som vardagsrum och TV-rum. Både maken och jag blev helt sålda på idén, så jag hoppas att den kan genomföras i vårt hus. Hopp finns i alla fall.
Snaily ? urinvägsinfektion verkar inget vidare. Som väl är har jag sluppit det, men har å andra sidan haft min beskärda del av svampproblem istället. Hoppas att du snabbt blir hjälpt med antibiotika.
BS ? vad trist att inte vagnen verkade bra, men nu verkar ni ju ha ett vettigt alternativ ändå. En varukorg man inte kommer åt är ju helt meningslös.