Livets viktiga och oviktiga frågor
Ego: har firat Hektors 4-månadersdag med att gå till doktorn och be honom klämma mig på brösten
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
När Livia är som värst brukar jag påminna mig om hur jag enligt uppgift var när jag var jämngammal ... Om jag inte fick välja mina kläder själv ställde jag mig på trottoaren och klädde av mig naken. Varje morgon. Vi fick ofta åka taxi till dagis medan min mamma försökte få på mig kläderna. Och så skrek jag så att alla i hela trappuppgången skakade av skräck (enligt min gammelfaster som bodde i samma hus).
Ore: såg inte om du fick något tips mot halsbränna? Gaviscon!
Finns som tuggtabletter och som flytande. har bara testat tuggtabletterna (blir ett slemmigt skum i munnen - får man stå ut med någon minut ...) Tycker de hjälpte väldigt bra!
Jag berättade om mitt pinsamma läkarbesök (när jag tvingade läkaren att klämma mig på brösten ...) för en mammakompis och hon började fnissa och sa att "det är ju precis som hon i Kvarterat Skatan vad hon nu heter" ... Kåta Gun! Ytterligare en som kopplar ihop mig med henne! Herregud - börjar jag BLI kåta Gun?
Kram Cicci!
Lappis: vad roligt att pappa har kommit! Vad ska ni hitta på när han är här?
Cicci: hur är det idag?
Mugglan: härligt med semester snart! Sol, drinkar, avkoppling - det är du så värd!
Kängu: sök! "Hellre lyss till strängen som brast än att aldrig spänna en båge" är en mycket bra devis tycker jag! Lycka till!
Lappis: jag ska ut på stan idag så om jag ser en japansk farbror med karta och som har konstiga läten för sig så går jag fram och hälsar!
Cicci: Tänkte mycket på dig igår och vill med anledning av namngivarproblematiken berätta att min bror, min pappa och min farfar har/hade samma tilltalsnamn allihop. Det gör faktiskt inget - inte ens i praktiken - om namnen är lika eller snarlika ville jag säga med det. Det funkar! Stor kram
BS: ang min Facebookstatus ... Den känslan du uttryckte i tråden igår upptäckte jag idag även kunde gälla andra familjemedlemmar än barn. Om man säger så.
Nu ska jag ut på stan och leta efter Lappis pappa! Kram till alla här
BS: ska inte bebisen heta Scilla?
Ingen Lappispappa i sikte - men så var jag inte på Odengatan heller (attans, jag som var så nyfiken på honom!)
Min man har bitchat och gnällt om detaljer hemma som inte föll honom i smaken (nähä men ta initiativ och fiffa lite själv då!?). MAn får tycka annorlunda än jag men man behöver inte bitcha.