Tinga, Jag fattar inte heller varför detta ska drabba er, håller med om att 3 mån på neo borde vara nog!!
Pratar du med ngn psykolog nu? Kanske kunde vara skönt för att få reda i tankarna.
Jag tror att dina killar tyvärr fått en negativ association till mat & ätande. Detta är ABSOLUT INTE ditt & din makes fel, utan handlar förmodligen om att de är för tidigt födda.
Det finns en verksamhet på Drottning Silvias Barn & Ungdomssjukhus i Göteborg som heter Smaskarna, som bla. jobbar med att skapa positivt associationer kring mat. Kanske ni kan höra via er läkare om ni kan få kontakt med dom?
Försök tänka att det viktiga är att dina killar få i sig näring, och inte HUR dom får i sig den. Det finns inget som säger att bara för att man har sond, eller knapp, inte kan nå ett helt "normalt" ätande via munnen. Jag tror att PRESSEN, på både dig, maken & killarna måste minska innan ni kommer nå positivt resultat.
Önskar att jag hade några mirakellösningar att komma med men det har jag tyvärr inte
MEN vill säga detta: Sond, eller knapp, är inte ett nederlag! Det är ett sätt att säkerställa att han får det han behöver för att växa. Det betyder INTE att du misslyckats, eller gett upp för lätt (för det ska gudarna veta att ni inte har!!!!!!).Du är en underbar, fantastisk mamma till killarna!