mugglan - det där med magkänsla för hus är som vanligt inte lätt att veta.. magkänslor funkar ibland men inte alltid..
MSW - pendla på "obestämd framtid" orkar man bara om man som jag 1. ÄLSKAR mitt jobb nåt alldeles osannolikt och 2. Inte har något alternativ närmare som ens kommer i närheten...
men inte hade jag trott att jag snart skulle fira 6 år som pendlare på en sträcka som innebär 14 mil om dagen t.o.r..... ehum... i en bortglömd provins av landet.. livet är oförutsägbart...
Snaily - otroligt trist med kollegan/kompisen! *beklagar* Men det finns ju skäl till varför avkrokar som stället ni bor i avfolkas... om JAG klagar över bristen på alternativ arbetsmarknad och långa avstånd så är det ju inget mot er del av landet. Bo med den typ av livsmiljö som ni har omkring er däruppe, går ju faktiskt att göra även om man närmar sig orter och regioner med lite större arbetsmarknad... jag hejar på i bakgrunden!!!
Ore - du har ju inte såååå långt hem till mig... så kom hit och rädda mig undan att vara tvungen att umgås med svärfar (som tagit sig hit på besök över helgen för att plocka lingon). Han är snäll men har INGET intressant att säga... Äppelkaka kan jag genast svänga ihop en!!!