Liten: stort GRATTIS till nya chefsposten. Klart du ska ha löneökning - en kille hade aldrig accepterat att inte få det!!! Stå på dig (annars gör ngn annan det).
EA: spännande!!! Hoppas så att tummarna blir blå!
Snorkis: låter tungt... Kram!
Tinga: den där teorin om att kroppen har lättare att bli gravid efter att den varit det en gång (som en gynekolog hade sagt till dig) har jag själv funderat på. Jag känner så himla många som försökte jättelänge för första barnet och sedan bara poff så blev de gravida igen med andra utan ansträngning. Och själv är jag helt övertygad om att jag blev gravid första månaden efter att jag tagit ut spiralen (fick både nidis, hade grav-känningar och slemmiga hinnor med mensen så är helt övertygad om att det var tidigt mf). Tillsammans med MA:t så blir det ju 2 ggr på 5 försök vilket väl får räknas som att det har tagit sig ganska lätt nu andra ggn.
fru AM skrev 2009-09-24 14:20:46 följande:
Funderar på att höja min egen lön så här framemot jul (och efter operationen) - få se vad ekonomiavdelningen säger ... S
Det fanns en jätterolig tv-reklam för ett tag sedan där en kille förhandlade med sig själv om att höja sin lön
Huset undrade ngn (har inte läst ikapp allt, bara delar): de som har kontraktet ska göra sig av med det har de bestämt men mäklaren har fortfarande inte fått det formella uppdraget (påskrivet papper antar jag). Vi står iaf först i kön så vill vi ha det så får vi det (om inte ngt oförutsett händer såsom att de anlitar en annan mäklare el så). Vi kollar just nu med lite banker om villkor (dels för att lugna makens darriga ekonominerver).
Var hos gynakuten idag och fick träffa en ny doktor igen (en kvinna faktiskt, hon hette ngt så charmigt som Adalbjörg - kanske ngt för Iris syster?!). Av 5 doktorer jag träffat så har alla varit grymt bra - empatiska och kunniga. Hon undersökte mig och hittade inget konstigt med UL. Sedan tog vi gravtest (som visade minus - YEI!) och även mätte hcg som jag ska få svar på imorgon. Undersköterskan himlade med ögonen för hon tyckte att har man fått minus så varför ska man mäta hcg
men doktorn ville nog göra mig en extra tjänst pga allt strul. Vi ska nu avvakta en månad extra tyckte hon innan vi gör ett syskonförsök, pga allt strul tyckte hon det var bäst.
Så jag har fått 2 bra besked denna vecka och allt känns bara super!
Nenne: största kramen till dig!!! Huset ska ni ha kvar för att ni vill ha hus. Och sedan kommer det att fyllas med en el några kottar så småningom på ett el annat sätt. Jag hoppas såå att din kropp känner igen situationen att vara gravid och att alla celler delar sig som de ska denna gång. Håller tårna så de blir blå (tummarna var visst redan upptagna men det går ju lika bra med tår).