• Izzie

Livets viktiga och oviktiga frågor

Oupsie - Vad bra att din make är nöjd med Nespresso-bryggaren. Jag dricker inte heller kaffe så den är helt och hållet hans om vi köper en sådan. Vill bara kolla runt lite så vi inte slänger tusenlapparna i sjön...

• Izzie

BS - Nämen fy vad hemskt! Stackars stackars föräldrar.
    Apropå tragiska händelser - nåt nytt om din kollegas son?

Frullan - Låter lite märkligt med de argument du fått presenterat för dig. Om det är barnen man tänker på, så borde väl vara mer emottagliga för föräldrars sinnesstämning och mentala hälsa ju äldre de blir?
    Som med all annan sjukvård gäller det väl i vanlig ordning att stå på sig... Tröttsamt. Kram!

Vickan - Hoppas illamåendet fortsätter att minska och att stöttningen av väggen håller!

Ang längd så är jag ju bara 1,57 lång. När jag var liten var jag bland de längsta, men sen stannade jag och alla andra växte om mig. Men jag blev iaf 4 cm längre än mamma

usch, vaknade i natt av att Matilda fick ett nytt feberkrampsanfall . Det var inte lika otäckt igår som förra gången, för nu visste jag åtminstone vad det var, men det är ju jobbigt ändå att se sitt barn så. Tog flera timmar innan vi kunde lägga oss igen. Är nästan illamående av trötthet.

• Izzie

Åh Koko fick verkligen tårar i ögonen! Vilken tur att allt gick så bra trots allt! Stort jätteGRATTIS!

• Izzie

Snaily - Nej vi har inte fått svar på sömn-EEG ännu, men det kommer nog i slutet på veckan eller början på nästa. Fördelen med att hon fått ännu ett krampanfall är att vi tydligt kan koppla det till febern och att det med största sannolikhet är feberkramper det handlar om och inte något annat typ av anfall som tex epilepsi. Men vi får väl invänta svaret på undersökningen och se...

Frejis - Nja, jag tror inte att de gör mkt mer än att göra ett sömn-EEG test. Konstaterar man att det är feberkramper, så får man leva med det och med tiden ska det växa bort. Det jobbiga är ju att man varje gång när hon har feber måste ställa klockan och ge henne ny medicin var fjärde timma så att inte febern rusar... Men men, det är skönt att det troligen inte är ngt allvarligt iaf. Feberkramper i regel ofarliga, även om det är otäckt.

Vem är näst på tur på BF-listan nu?

• Izzie

Japp, Frejis är det nog! Spännande! Det är så himla kul att läsa allas förlossningsberättelse. JAg känner varje gång att det verkligen är ett litet mirakel

BS - Vilken tur att han är omhändertagen nu då. Hoppas verkligen att han få den hjälp han behöver och att han med tiden börjar må bättre.

Det där med psyket är så svårt att förstå sig på. En av mina närmsta vänner har en kompis som nu för andra gången drabbats av en svår förlossningsdepression. Det verkar vara helt fruktansvärt. Hon är helt under isen. Förra gången tror jag att det tog ett år innan hon kunde umgås med sitt barn. Får se hur lång tid det tar nu innan hon kan knyta an och börja må bättre. Hon får ju hjälp och äter medicin men sånt kan ju ta tid. Usch, man påminns ideligen hur tacksam man ska vara för hur bra man har det.

• Izzie

AM - Skönt med knölen... Eller rättare sagt, den var väl allt annat än skön, men det var ju bra att den är borta

Frullan - Vad bra att hon höll med dig och lobbar för en fortsatt satsning på att reda upp i det gamla. Måste bli konstigt om man lägger locket på när man väl har börjat ta tag i saken. Hoppas du får bra hjälp framöver nu. Lycka till!

Liten - Grattis till era fina siffror! Tänk att det är dags för dig snart igen. Vi var ju i princip i fas du och jag förra gången

Frullan - Vad spännande! Nu är det verkligen inte långt kvar!

PB - Fantastiskt att det kommit så många bud! Stort grattis till det! Det måste kännas oerhört skönt att veta att ni kommer gå med plus?!
    Men vilken läskig människa som stryker runt huset. Fy tusan. Jag hade ju kollat ut stup i kvarten efter nåt sånt...

Muggles - Trist med huset! Men det är ju inte helt kört ännu...

Cicci - Kram!

• Izzie

PB - Grattis till de fortsatta buden! Låter toppen!

EA - Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Kan kanske vara skönt att ha ngn mer lite större grej att fokusera på under ivf-cirkusen för den frestar ju som bekant på psyket...?

• Izzie

Sitter o slökollar lite på dokumentären om kvinnan som fick åttlingar... Herregud. Snacka om att känna sig otillräcklig. Jag som kan tycka det är svårt att räcka till för ETT barn ibland när man har hus och heltidsjobb...

• Izzie

Gomorron höll jag på att säga, men jag inser nu att klockan faktiskt är "lunch". Är ledig idag eftersom jag jobbar helgen, och faktum är jag fuskar lite. Har jobbat några 6-dagarsveckor nu och maken har varit bortrest, så Matilda är faktiskt på dagis. Ska hämta henne om ett tag, men kände att det kunde vara skönt att bara vara ett litet tag alldeles själv. Ett par timmars egentid, men lite datorsurf, film och en frukost och lunch i lugn och ro.

Ore - Vilken fin klänning du hittat! Såg både skön och snygg ut. Användbar liksom, går att variera i all oändlighet beroende på accessoarer...
    Jo, vi fick svar på sömn-EEG nu i veckan och allt var helt normalt, tack som frågar! Nu vet vi med största sannolikhet att det "bara" är feberkramper.

Cicci - Vilken fin historia med damen! Ibland är världen så liten Tycker förresten att det är en kul idé med att kolla upp damens namn...

Snaily - Tycker Lappis tips med att sätta ett startdatum för ivf verkar bra. Kanske kan vara skönt att veta att efter årsskiftet drar det igång, så slipper ni våndas med tanken nu? Det finns ju eg inget att förlora? (förutom pengar då förstås om ni inte får det betalt?)

Tinga - Grattis till den lyckade ettårskontrollen! Den lät väldigt ofattande!

Nenne - Vilken tokig katt du har! Jag är ju ingen kattmänniska själv, men din katt och BS busiga katter verkar riktigt söta!
    Hur länge ska du spruta nu?

PS - Stort grattis till den lyckade budgivningen! Det ble ju ett kanonbud till slut! Verkligen jättekul, när flyttar ni?

Koko - Usch, det lät kämpigt med amningen. Har inte så många bra tips att komma med. Min strulade ju oxå massor, men det ända som eg hjälpte till slut var tålamod, och det är ju lättare sagt än gjort att beställa...
    Hoppas du får ordning på det snart och att du kan få sova ut! Kram!

Frejis - Aha, så den 30 sep är det alltså dags om hon inte bestämmer sig för något eget initiativ lilla Bumsis! Kul! 30 sep är ett bra datum, då fyller min make och det brukar vara fint väder och finnas en massa höstnyheter att handla som presenter

Sweet - Ha det riktigt skönt på semestern nu! Koppla av och njut!!! Kram!

BS - Läskigt med influensan! Ser inte direkt fram emot tvåårstrotsen efter ha läst dina beskrivningar... Förstår verkligen att tålamodet tryter ibland.
    Låter mysigt med teatern iaf! Läste i lokaltidningen i morse att det skulle satsas hårt på kulturen i orten där jag bor under hösten och att alla barn skulle få en massa kul aktiviteter framöver. Hoppas att Matilda får ta del av det!

Ego: Usch, är helt uppe i alla val inför köksrenoveringen. Gud va svårt det är att välja. Pyrolys eller ånga? Ismaskin eller inte? Blir det kladdigt med rostfritt?
    Maken mailade just över en lista på siemens-vitvaror som han tyckte vi skulle ha. Herregud vilka priser. Fast snyggt är det förstås

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor