Oj, dubbelpostning. Och så ska jag dessutom krydda med en ego-fråga...
Har precis insett att med de leveranstider som det är på barnvagnar måste jag beställa SNART!!! Hjäääälp...
Satt och diskuterade frågan med maken, mamma och mormor igår på ett födelsedagsfirande. Mamma och mormor var av åsikten att man inte vill ha samma vagn i flera år, utan att man sedan vill ha en betydligt smidigar sulky. Mormor sa dock att "de kan ju ha utvecklat vagnarna på senare tid", mamma var (som vanligt) jättesäker på att _hon_ hade rätt (inklusive obligatorisk munsnörpning när jag inte håller med...)
Så nu skulle jag behöva litet input om hur ni har gjort: Har ni tyckt att den vagn ni har haft som liggvagn har varit onödigt klumpig att sedan ha som sulky, jämfört med andra sulky-vagnar?
Jag har ju kollat på en Teutonia Mistral S, men för att det ska vara vettigt att köpa den ekonomiskt (drygt 8000 kr inklusive separat liggdel, åkpåse och skötväska) så måste jag ju vilja ha den ganska länge.
Jag fick inte riktigt gehör för mina argument, vilka på rak arm kanske inte var de bäst formulerade iofs... Det är ju litet svårt att veta på förhand vilka funktioner man vill ha och verkligen kommer använda.
Och ur den aspekten kanske det vore bättre att köpa en billigare vagn att ha som liggvagn, och sedan veta bättre vad man vill ha för en sulky. Å andra sidan: Hur många lätta, smidiga och BRA sulkyvagnar finns det som INTE är duo eller combivagnar?
Det som däremot ligger litet i bakhuvudet är om jag skulle köpa en billigare barnvagn (ev med fyra fasta hjul) och sedan satsa på en trehjulig jogger-sulky som garanterat funkar bra i terräng och att springa med...
Gaaah, vad svårt det här är...! Och jag behöver bestämma mig i veckan... (Maken sa dock igår att han har fullt förtroende för att jag väljer en bra vagn, och tycker jag att den dyrare är så mycket bättre att det är värt priset så tycker han det är helt ok)