Livets viktiga och oviktiga frågor
Blä för att jobba helg... Ska eg inte klaga för jag jobbar bara var sjätte helg, men eftersom det föll sig så att jag jobbade förra helgen med börjar jag känna viss stress över att jag o maken inte får lite ledig tid tillsammans så vi kan köra ett ryck med trädgården och efterarbetet med den nedrivna väggen i köket...
Fördelen är åtminstone att jag kan använda internet och vara inloggad här på helgen eftersom jag är ensam. Vanligtvis sitter jag i kontorslandskap och vi har internetförbud...
Lappis, Ore och Vickan - Tack för er input ang vitvarorna! Det är en djungel och alla tips mottages verkligen tacksamt. Ska absolut kolla på tretti.se Vickan! Har dessutom en kontakt på G på ElGiganten, så det kanske kan löna sig?
PB - Det lät verkligen som intensiva dagar!!! Mysigt med grannen! Sånt är ju kul, det underlättar verkligen att ha trevliga grannar. Lite överraskningar vid ett husköp är ju ganska vanliga, skönt att det inte var värre saker iaf. Stackars maken förresten som belv fast på toa
Cicci - Stor kram!
Vickan - Jag är också åksjuk, fast det kan variera från dag till dag hur mycket det påverkar mig. Jag tycker att det funkar med att ha något att dricka. Sitta och småsippa kallt vatten eller cola zero hjälper definitivt. Att läsa något är ju fullständigt uteslutet. Att lyssna på en bok alt musik via ipoden funkar oxå hyggligt för att avleda uppmärksamheten mot illamåendet. Men jag antar att du testat allt sånt redan?
AM - Lycka till allt muffinsbakande idag och dopet imorgon!
Telis - Åh vad härligt det låter! Njut!
Kängu - Vad skönt att både du och maken kunde njuta din jobbdag! Jag håller med dig, hur mysigt det än är att vara hemma, så är det kul att jobba lite med! Bara få vara sig själv och fokusera på andra saker. Sen längtar man förstås hem, men det bra att få längta lite ibland tror jag. Då uppskattar man det man har mer!
Låter gott med ett glas rött förresten. Det får def bli ett sådan ikväll efter jobbet.