Lappis, Grattis till bord på Kock&Vin! De har verkligen god mat där. Vår absoluta favvo är dock Hos Pelle, som Mugglan nämnde, men de har lite ändrat koncept numera. Håller även med om den dåliga servicen på Sjömagasinet. Mycket märkligt att så många har samma erfarenhet av en stjärnkrog!
Och ha så kul på Madonna, är avis! Vi pratade om att försöka få tag på biljetter och åka ner, men jag pallar tyvärr inte två långa bilresor känner jag.
Tinga, Åh, hoppas allt går bra hos läkarna imorgon! Kommer denna sonden göra er bundna på så sätt att ni behöver vara hemmavid vid matdags eller kan man koppla in den lite varsomhelst? Tror inte jag har sett någon som sondmatats, har bara hört om det. Hoppas han får lite hull så att ni alla orkar gå vidare sen!
BS förresten, du undrade om vänförslagen på FB. Jag är rätt säker på att de som kommer upp är folk som varit inne och tittat/försökt titta på din sida. Det är den enda rimliga förklaringen tycker jag när jag ser vilka jag har som kommer upp där.
Och BS igen, När vi är hos kompisar som inte har ett separat gästrum låter de barnen sova i samma rum just de nätterna så att gästerna får ett eget (barnrum). Så kommer vi nog också göra, fast här blir det bara aktuellt om det blir twins. Eller om vi får fler än ett besök åt gången vilket ofta är fallet.
Själv var jag på inskrivning idag och är mycket nöjd med min bm! Även maken var nöjd när han konstaterade att vi "äntligen fick en barnmorska som kan generalisera". I motsats till de 4-5 st vi kom i kontakt med förra gången. Lite förvånande dock att vi var där hela 90 min. Att man kan ha så mycket att prata om fast man gjort detta förut... Hon dröjde sig kvar extra länge vid detta med alkohol och undrade hur jag skulle klara kräftskivor, jul, nyår och allt som kommer hinna passeras. Inga problem säger ju jag, för beteendet bryts så kraftigt för mig iom illamåendet att det inte blir svårt att avstå sen heller. Hon hade även många kloka tankar om detta med fosterdiagnostik (som jag ju har så svårt för). Hon konstaterade att om jag kommit till henne när hon började jobba för 30 år sen hade hon bara gratulerat och alla hade varit glada, för jag och maken och vårt tidigare barn var friska och jag hade inte en alltför hög ålder och sen hade det varit bra med det. Nu däremot har tekniken gett oss en massa möjligheter att ta reda på resultat som vi måste veta hur vi ska kunna förhålla oss till osv. Jag tror det slutar med att vi skiter i all extra diagnostik helt enkelt. Det känns inte rätt, iaf inte för mig. Och maken viker sig för vad jag vill.