Livets viktiga och oviktiga frågor
PB,
men vad FAN!!!!! Hur dumma i huvudet ÄR männsikor egentlgien?!?!?!!? Va VA VA?????!!!!!
Fy vad arg jag blir nu!
Hur kan man säga ngt sådant?! jag bara undrar???????
Hm, du skulle klämt till med att "Visst, hormoner KAN ju ev ge ökad risk för bröstcancer men i ditt fall spelar ju inte det ngn större roll ändå eftersom du uppenbarligen redan är hjärndöd!"
Alltså jag blir helt kokarg!!!!!!!! Tokarg och kokarg!
Grrr!
I vilket fall kan jag säga att även p-piller kan öka risken för bröstcancer. och p-piller eller annan form av hormonellt preventivmedel är det faktiskt rätt många som använder.
Och dessutom så minskar den ökade risken när man slutar ta hormonerna vilket gäller även extra hormoner vid t ex IVF behandling eller liknande.
OCH sedan kan jag tillägga att GRAVIDITET (rent statistiskt iallafall enligt vissa studier) visserligen minskar risken för bröstcancer MEN det ökar risken för livmodercancer!!!!!!! Detta gäller även efter att barnet är fött. SÅ ska man nu tänka på ALLA risker och undvika dessa så kan man som kvinna helt enkelt välja mellan två onda ting. Hepp!
Sedan ska man inte sticka under stol med att lutven vi andas inte är helt ren så att andas KAN öka risken för lungcancer!!!!
Hoppas även att din "vän" aldrig ngnsin vistas i solen. Inte ens med solskyddsfaktor och kläder eftersom ALL UV-strålning faktiskt ökar risken för hudcancer!!!!!!!!!!!!!
Och mat då, DET är ett kapitel för sig. Så mycket skit och tillsatser de har i alla mat nuförtiden. klart att det kan öka risken för mag- och tarmcancer.
Och så detta med bilkörning. Hoppas din vän aldrig ngnsin åker bil!!! För DÄR kan vi snacka om att det rent statisktiskt är HÖG RISK för att man blir allvarligt skadad eller t o m dödad!!!!!!
Det är jävligt farligt att leva!
Så är det bara.
Take it or leave it. men man får faktiskt prioritera lite VILKA faror man tycker känns okej och vilka man helst undviker. Detta är ju olika från person till person, men tycker absolut att alla bör respektera varandras val oavsett vad man väljer. inte fan sitter jag och häver ur mig till en överviktig person att "visste du att mättat fett kan öka risken för hjärt- och kärlsjukdomar". Inte heller säger jag till någons som röker eller snusar att risken för cancer är stor. inte ehller säger jag till folk som måste pendla i bil varje dag till jobbet att risken för att de ska dö i en bilolycka är rätt hög rent statisktiskt.
Inte heller säger jag till de som bor i storstäder att risken att de ska få astma eller andra problem med lungorna är högre än om de bodde mitt ute i ingenstans.
fan vad sur jag blir på sådana där ONÖDIGA och jävligt NÄPPSIGA kommentarer från personer utan vett, förnuft eller någon som helst medkänsla! Fy fan!'
Oj, jag blev visst lite upprörd....
Jaja, nu har jag lugnat ner mig. Men sådana där kommentarer kan få mig att se rött!