Vickan: Oooh, det första UL jag gjorde var huuuur häftigt som helst. Innan dess hade jag inte riktigt vågat tro fullt ut att det fanns en bebis därinne, och att hjärtat pickade
Kängu: Det låter som en suverän lösning att amma så mycket det går och ge ersättning resten, ge dig själv litet mer tid att landa i känslorna...
Tycker ändå det verkar vara relativt vanligt att amningen inte fungerar. Min mamma kunde inte amma mig - mest för att min syster slog mig iofs Min svägerska ammade inte sitt barn mer än en vecka eller två. Min syster var nära att ge upp amningen pga såriga värkande bröstvårtor, med sitt första barn.
Märkligt att det ändå anses "fel" att inte amma...
Vänner: En veg.-rätt som jag gillar är ha färska lasagneplattor, och någon smaksatt keso (typ tomat-chili eller liknande, kommer inte ihåg utbudet...). Dela den långa remsan i ung samma storlek som hårda lasagneplattor, klicka på litet keso och rulla ihop. Lägg i form, häll över en god tomatsås och litet riven ost och gratinera i ugnen.
Vet att vegetarisk lasagne också brukar bli väldigt god, men har inte något bra recept på rak arm, men det går säkert att googla fram.
Paj med fetaost, tomat och litet lök, och äggstanning, är också gott...
BS kanske har fler förslag annars?
BS: Kul att ni hade trevligt, även om det var jobbigt för dig...
Telis: Jag är också oförskämt pigg för att vara gravid. Litet tröttare på kvällen, litet molvärk "uppe till höger" på magen (muggles informerade om att det var något organ som blev litet intryckt). Hade litet krampkänning i vaderna till och från, men peppar peppar så har jag inte känt det på några veckor...
Ego: Svägerskan (som för övrigt mår hysteriskt illa och har fått rejäl foglossningssmärta i vecka 13) tyckte mitt val av vagn verkade jättebra, så nu är den beställd. (Ifall någon annan funderat på att beställa något från Mypram så har de 10% rabatt under helgen...)
Hinner inte vagnen levereras i tid (gränsfall...) får jag låna svägerskans ena vagn Även helt ok att låna vagga om vi inte hunnit flytta in i huset - spjälsäng får inte plats i vårt befintliga sovrum. Och skulle jag behöva bröstpump så skulle hon skicka iväg sin man med den akut om nödvändigt, eller om jag skickar min man att hämta den