• Zanzibar brud

Litet bröllop

Är det någon som har haft ett litet bröllop? Vi ska bara bjuda den närmsta familjen och det blir ca 10 st. Vi funderar på en borglig vigsel utomhus men vet inte vart. Har tusen frågetecken om allt. Vart vi ska ha vigsel. Hur vi ska ha vigseln. Vi vill inte lägga ut en förmögenhet så jag letar även billigare alternativ till ringar och klänningar m.m
    Skulle behöva tips och råd. Även hör hur ni har gjort som har haft ett mindre bröllop.

• Svar på tråden Litet bröllop
  • Tea80

Vi har varitöverräns från början att ingen av soss vill ha ett pompa o ståt bröllop...Vi tänkte oxå från början ha ett utomhus bröllop i "fårhagen" vid havet hos mina föräldrar..men såkäns det så osäkert med vder tyvärr...så efter lite velande bokade vi vigsel på rådhuset.Det kommer bara vara våra närmsta dvs syskon och föräldrar närvarande, efter sermonin blir det champang, middag oc tårta hemma hos mina föäldrar..ofröhoppningsvis lite fina foto i utomhusmiljö.
    Allt komemr ske i hemlighet för våra vänner så, vikommer sätta in en annons i tidningen sen.
    Budget bröllop ...men ändå så som vivill ha det!
    klänning köpte jag av märket VILA kostade bara 399, skor har jag sen innan, gubben får ny slips o bröstfickeservet! men kostymhar han.
    Maten kommer vi alt min mamma laga. Tårta köper vi...men blir ju inte så dyrt eftersom vi inte är så många.
    Ringarna hade vi gammalt guld som vi lät smälta ner så det vara bara arbetskostnad och stenar tillmin ring som kostade.
    Håret gör min syster som är frisör.
    Kommer bara ah en liten enkel bukett mest för att ha något att hålla i!;)

• Tea80

Ursäkta min slarviga skrift...hoppas du fattar vad jag skrivit 'ändå!!:)

• Tea80

Tänkte på det här du skrev om vart man kan ha ett utomhus bröllop...nu vet ju inte jag vart du bor...men vid havet är ju alltid populärt!!...på höjd nånstans med fin utsikt...kanske i nån fin paveljong i nån park ...tak e ju alltid bra när man inte kan lova sol...i ett slott..elelr annan fin byggnad...kanske nånstans som betyder mycker för just er...ja bara lite förslag

• Zanzibar brud

Tea80. Bor i Norrköping så vi vill vara någonstans i närheten av Norrköping / Söderköping. Vi har varit överrens från början att det ska vara ett litet och "hemligt" för vänner och släkt. Vi har hittat ett ställe utanför Norrköping. Mauritzberg slott. Det är jättefint där men detär maten efteråt som vi tycker är lite för dyrt. ca 600:- för 3 rätters och då är inte maten inräknad. Dom hade ett vinpaket va ca 300 kr pp. Så det blir ju 1000 pp. 2500 :- kapellet 3000:- för bröllopssviten så det drar ju iväg. Kanske bara har blivit för snål :)
    Vi vill ju ha lite speciellt på våran dag men vi har en liten budget.

• Tea80

Ja ajg kan förstå att det kan känans lite dyrt...och man vill ju inte sitta på en pizzeria på sin bröllopsdag precis...har du ringt o hört med dom helt....i bland har dom ju färdiga "bröllops"menyer..men ni kanske kan öra en "egen" meny..kanske bara 2 rätters? och tårta på det...eller nått sånt...kanske ni kan deala lite?kostar ju inet att kolla runt!
    Hopaps det löser sig till det bästa!

• Tea80

SHIT va illa jag skriver i dag!!!haha

• Zanzibar brud

haha det gör inget. Förstår ju vad du skriver. Nä man vill ju inte sitta på en pizzeria. Jag skulle återkomma till Mauritzberg i slutet på september så vi får väl se då vad dom har att erbjuda.

• Tea80

bara googlade lite...nu har ni valt ett slott ni vill ha emn läste tex på Värdshuset Löfstad slott
    www.vardshusetlofstadslott.se/
    att man kan skräddasy sin meny....kanske nisom sagt kan göra det där ni valt oxå?

• Zanzibar brud

Hmm. ska kolla upp det =)

Svar på tråden Litet bröllop