• Taha

Oönskade presenter från Cervera

Vi har fått en hel del presenter från Cervera som vi inte vill ha. Tyvärr är det från folk som inte sparat kvittona. Hur kan man göra?
    Går det att byta dem mot andra Cervera produkter? Någon som försökt?

Jag vet att det tidigare gick på Duka om sa att det var en bröllopsgåva men idag var vi i en Cervera butik som nekade oss.

• Svar på tråden Oönskade presenter från Cervera
  • ElinDaniel

Har erfarenhet av att det kan va mkt svårt att byta något utan kvitto...

Om något är trasigt eller vid dubletter, kan butiken vara förstående... Dock tror jag att alla som gift sig fått gåvor som tyvärr inte är så uppskattade... Jag skulle personligen ha svårt att byta något som en gäst lagt ner sin själ i att hitta...

Lycka till!!

• Taha

Tror att man som gäst föredrar att byta en skål mot tex glas de samlar på istället för att ha skålen oanvänd i sitt skåp för all framtid.
    Jag skulle iallafall inte brytt mig.

• ElinDaniel

Haha, håller med dig. Om jag själv gett bort något som brudparet inte vill ha, hade jag varit förstående om de ville byta. Men jag försöker alltid ge sådant som jag tror att den jag ger till, skulle tycka om. Sen naturligtvis kan det bli fel... Där i mot hade jag haft svårt att gå till gamla farfar o be om kvittot... Hoppas det ordnar sig!

• Ex animo

Om det du vill byta kommer från nära vänner kan du fråga om de köpt varan med kontokort. Har de det så gäller ett utdrag innefrån banken som ett kvitto!

Lycka till!

• Taha

Ex animo skrev 2009-07-27 18:21:27 följande:

Om det du vill byta kommer från nära vänner kan du fråga om de köpt varan med kontokort. Har de det så gäller ett utdrag innefrån banken som ett kvitto!Lycka till!
    Tack,
    tyvärr är de inte personer jag kan fråga.
  • Picnick i det gröna

Alternativ är att sälja på tradera eller liknande. Då kan ni ju iallafall köpa nåt nytt av pengarna sen.

Eller ge bort nästa gång ni själva ska på bröllop.. Hihi^^

Svar på tråden Oönskade presenter från Cervera