• Venus08

Rimligt pris för min bukett???

Hej,

Jag undrar om det är någon som kan svara på vad min bukett (som finns i mitt galleri) kan tänkas kosta. Jag räknar med ungefär 20 st. mörkröda rosor.

Jag har fått ett prisförslag från en florist...och jag höll på att ramla av stolen...

• Svar på tråden Rimligt pris för min bukett???
  • 20th century fox

Jag tror buketten skulle kosta mellan 1300-1600 beroende på rospriset. Då räknade jag med fina stora röda rosor för typ 45-55 kr styck. Om du väljer mindre röda rosor typ passion så kanske du kommer undan med en tusenlapp.

• shakynose

Jag antar att priserna på blommor varierar stort över landet. Här i Malmö så är det ganska billigt med blommor faktiskt, styckpriserna på snittblommor kan ligga många tior under priserna i resten av landet, så här kan man nog hitta seriösa florister som kan leverera liknande (15 röda rosor) brudbuketter under tusenlappen. Samma bukett skulle antagligen kosta några hundringar mer lite längre uppåt landet. Men ju finare rosor desto dyrare, och förhandsbeställningar blir också lite dyrare även här av förklarliga skäl.

• shakynose

Alltså, det jag menade är att det är svårt att säga vad som är rimligt eftersom priset på blommor kan variera så mycket.

• ullis33

Runt 1000 lappen med passion rosor.

• passionsblomman

DET har du alldeles rätt i. Det är en häpnadsväckande skillnad på den prisinfo jag får från Skånehåll. En förklaring på det är att just Skåne av förklarliga skäl inte har mycket till fraktkostnader på sina blommor jämfört med Stockholm och Jämtland exempelvis.

shakynose skrev 2009-07-28 22:40:31 följande:
    Alltså, det jag menade är att det är svårt att säga vad som är rimligt eftersom priset på blommor kan variera så mycket.
  • passionsblomman

typ 1200 skulle det iallafall bli med Passion här där jag bor. Men jag tycker inte det ser ut som Passion på TS bild i galleriet, utan GP eller vad tror du?

ullis33 skrev 2009-07-28 23:01:05 följande:
    Runt 1000 lappen med passion rosor.
  • PennyJenny

Gotlandsbröllop 2009 skrev 2009-07-28 21:48:06 följande:

Jag har köpt den i en butik som vilken kund som helst.
    Att man köpt något i butik är inte på något sätt en garanti för att man köpt det vitt, men man har själv inte medvetet köpt det svart. Det finns gott om företagare, i många brancher, som fifflar med redovisningen tyvärr.
  • Venus08

Ok, tack för alla svar!

Jag bor på en liten ort och jag hörde mig för till dyraste blomsteraffären (men även de som är mest kunniga)!

Har nu fått reda på av er att det är Grand Prix rosorna jag vill ha och så har jag även fått höra av er vad de ungefär kostar! Tack för er hjälp!!!

• passionsblomman

Så bra. Jag skulle välja de mest kunniga om jag var du! Lycka till!

Venus08 skrev 2009-07-29 08:27:28 följande:
    Ok, tack för alla svar!Jag bor på en liten ort och jag hörde mig för till dyraste blomsteraffären (men även de som är mest kunniga)!Har nu fått reda på av er att det är Grand Prix rosorna jag vill ha och så har jag även fått höra av er vad de ungefär kostar! Tack för er hjälp!!!
  • ullis33

På närbilden ser det ut som Grand prix men på bilden med hela buketten ser de ut som passion!? Runt 1000 lappen här i Göteborg men passionsblomman du bor i Stockholm va?

passionsblomman skrev 2009-07-29 07:21:57 följande:
    typ 1200 skulle det iallafall bli med Passion här där jag bor. Men jag tycker inte det ser ut som Passion på TS bild i galleriet, utan GP eller vad tror du?
  • passionsblomman

Japp, än så länge.. det blir Småland om några veckor...

ullis33 skrev 2009-07-29 10:23:27 följande:
    På närbilden ser det ut som Grand prix men på bilden med hela buketten ser de ut som passion!? Runt 1000 lappen här i Göteborg men passionsblomman du bor i Stockholm va?
  • Bobou

Jag skiljer knappt en ros från en ranunkel, men jag ser iaf att det ju inte är samma bukett på de två bilderna. Glittret sitter ju helt annorlunda. Så det kanske kan stämma?

ullis33 skrev 2009-07-29 10:23:27 följande:
  • Venus08

Nej, det är inte samma bukett på bilderna. Men jag var in till blomsteraffären och såg Grand Prix...och blev kär...

Svar på tråden Rimligt pris för min bukett???