• J D

vill inte ha nån hippa...

Vi har båda vänligt avsagt oss möhippa/svensexa av andra orsaker. Räkna med att dina kompisar kan bli rätt förbannade om du väljer att göra samma sak. (Eller så har du helt enkelt lite mer väluppfostrade kompisar...).

• J D
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-29 12:31:37 följande:
    Vill bara säga en sak, och ja, ni kommer hata mig. Tycker bara folk är väldigt otacksamma när de tackar nej till en möhippa som deras vänner lagt ner massa tid på. För tid det tar det! Och varför kan man inte för EN dag bjuda på sig själv?EN dag!!! Tror inte precis man har såna vänner som låter en gå igenom ett hel**te på en sådan dag. (även om vissa då sr sin chans att göra lite värre saker än vanligt) Vad har man för vänner om man de låter en bli helt knäckt? Så kom igen! Våga och bjud på er För EN dag! För de får väl stå ut med era alla problem med klänning, vilka dukar ni ska osv osv. Och om ni inte anser att ni disskuterar det med dem så kan ni ju tänka er all tid de förlorat med er för all planering erat bröllop tar.
    Fast möhippan är inte till för att fira vännerna utan för att fira brudens sista natt som mö/oskuld. Om man tycker att det är lite off beat så kan man såklart erbjuda vännerna att planera e.g. en gemensam fest med fästmannens vänner och där gärna bjuda på sig själv. Blir vännerna sura då så tycker jag faktiskt att de är de som är oförmögna att vara flexibla i sitt tankesätt.

(Sedan tycker jag att det är självklart att man avsäger sig sådant här INNAN ngn börjar att planera- annars är man faktiskt inte spec. schyst).

• J D
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-29 12:40:31 följande:
    Detta håller jag med dig om men många tänker inte ens dit. säg det direkt när du berättar att du ska gifta dig.J D skrev 2009-07-29 12:36:25 följande:
    Japp håller med- det gjorde vi! Tråkigt nog hjälpte det inte... Så jag varnar alla för att göra detta utan att ha pratat ingående med sina kompisar om varför man inte vill för det här kan vara en större grej än man tror...
Svar på tråden vill inte ha nån hippa...