• ettem

vill inte ha nån hippa...

Jag vill verkligen inte heller ha någon möhippa, helt ärligt!!

Har arrangerat en själv, och efter det kände jag att jag inte vill "belasta" någon av mina nära och kära med den uppgiften...
    Jag kände ingen av de andra tjejerna som jag skulle fixa detta med och för, och kände bara stress och panik för att det inte skulle bli för dyrt, eller för krångligt och oro för att bruden inte skulle bli nöjd.
    (Nu blev det inte för dyrt, det blev lagom många aktiviteter, god mat, trevligt sällskap och bruden kramade mig flera gånger under kvällen och sa att hon hade haft en underbar och perfekt dag, så visst blev resultatet lyckat och det var så klart värt all tid jag la ner på det hela när hon blev så lycklig!)

Men eftersom jag inte har så många tjejkompisar, de jag har bor utspritt över landet och känner därför inte varandra mer än till namnet, så blir det lika svårt för den som i såfall skulle dra ihop min möhippa, och det vill jag inte utsätta min tärna för...
    Vi kommer att gifta oss under hösten, och i stort sett ingen av våra gäster bor där vi bor och skall gifta oss, utan då skulle alla tjejkompisar behöva lägga ytterligare en helg (och massa pengar) på att resa iväg någonstans för att jag skall kunna ha en möhippa - så av de skälen har jag redan sagt till min tärna att jag INTE vill ha någon möhippa, och nej, jag kommer inte heller att sakna det!

Svar på tråden vill inte ha nån hippa...