• PennyJenny

vill inte ha nån hippa...

Mammilon skrev 2009-07-29 15:43:08 följande:
    Jag tycker inte att man kan lägga sig i alltför mycket och ställa en massa krav på vad man ska eller inte ska göra på sin möhippa. Om man inte kan lita på sina vänner att de ordnar en trevlig dag utan förnedring och tråkigheter (vem vil f.ö. ordna en möhippa där bruden lackar ur och inte trivs) så får man väl avsäga sig det, men annars håller jag med Hoffsennanen, det är en dag som dina vänner ordnat för att ni ska ha kul, slappna av!
    Jag har själv suttit på möhippeplanering där ideerna blev allt vildare och vildare och det ett tag vart prat om att bruden skulle gå runt på stan i kroppsstrumpa och gud vet vad. Tills någon faktiskt stannade upp och tänkte till och sa "är det här verkligen hon"? Och vi alla konstaterade "nej".

Jag tror att många rycks med i planeringen där det kanske raljeras lite och man funderar i lite vildare banor än vad bruden är bekväm med, och det är inte alltid man tänkte på vad bruden skulle uppskatta och inte, utan mer på hur kul alla andra ska ha när bruden får skämma ut sig. Tyvärr har jag hört den kommentaren mer än en gång att "nu ska hon allt få skämmas och göra bort sig". Som att det är ett straff bruden ska genomlida för att hon gifter sig.

Att säga till på ett tidigt stadium att man inte vill ha den sortens möhippa tycker jag är helt ok, bara man försöker vara ute i godtid så de inte hunnit planerat något.
  • PennyJenny
    090208 skrev 2009-08-05 23:59:52 följande:
    Jag fick klippa av tvättlappar i killars kallingar. Slå det. Helt ok om man är en sån typ av person, men inte jag. Att jag däremot blev bjuden på favorit-mat till lunch och oxå middag var helt min stil dock. Oxå att dom kom hem till mig med skumpa. Men rota i främlingars underkläder, nej tack!
    Tja, att skriva sin autograf i ljumsken på killarna var inte helmysigt det heller. *s*
Svar på tråden vill inte ha nån hippa...