Hemlig vigsel
Jaha, ut på nätet och hålla sig hemlig Dålig melodi, men jag behöver stöttning och råd jag med.
Nästa fredag gifter vi oss borgerligt i Rådhuset. Endast våra föräldrar och barn ska vara med. Barnen är inbokade hos mina föräldrar till natten, men det är inget ovanligt eller kostigt. Vi har bjudit ut dem med förevändning att vi ska ut och äta på resturang. Visst - de misstänker, men vet inte säkert.
Nu idag fick vi reda på att vår kompis, som vi skulle få in som "hjälpreda" och fotograf inte kan ställa upp. Blärk, ville inte att sån skulle dyka upp, men men... Får se om vi får napp på fotograf i närheten som vill/kan. Problemet med den ekonomiska biten blev ju oxå ett faktum.
Sen var jag med barnen och kollade vigsellokalen idag. Kan bli bra, men hur i hela världen ska vi kunna få dit föräldrarna och sen överraska?? Stå i trappen en våning upp? Hur får vi telingarna att hålla sams/vara tysta när de ser mor-/farföräldrarna??
Sen har vi ju roliga egenheter - svärföräldrarna kommer alltid typ en halvtimme för tidigt - min kommer typ en halvtimme för sent. Nu har vi skrivit EXAKT tid och plats för träff. Men så kommer man liksom fram och där står svärföräldrarna. Och så var den dagen/planeringen körd i backen Jag sover knappt för att jag förbereder överraskningar och ser dem grusas varje natt. Men nu ska jag försöka gå och sova. Tips/tabbar emottages!