Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

Nu behöver jag hjälp, budget på 30.000, vart åka?

Nu har jag suttit och funderat på Bröllopsresa och har ingen aning om var vi kan tänkas vilja åka...

Vi har en budget på ca 30.000 (inkl fickpengar på stället så vi kan inte lägga allt på resan)

Vi är inne på alternativ som:
    Kryssning i Medelhavet
    Thailand
    Någon charterresa, ala lite lyxigare variant

Och det är här jag fastnat. Jag vill gärna presentera lite förslag för min m2b men det finns ju så mycket att välja på... Tittar just nu på Kap Verde, eller Capri eller...

Någon som har något förslag på vart man kan åka?
    Vi har varit på Korsika med Langley (förra året) så det är inte aktuellt.

Kan man komma till Afrika och få lite safari + sol & bad för dessa pengarna?

Hjälp mig med förslag! Tack!

• Svar på tråden Nu behöver jag hjälp, budget på 30.000, vart åka?
  • kullaberg

Ja, det är klart, men det beror på vart till Thailand man åker.
    Men vi tänkte åka nästa sommar, kring slutet av juli.

• kullaberg

Tack för alla tipsen!
    Vi åker i slutet av juli nästa år.

Vi vill helst ha ut lite både och av resan, dvs både sol & bad men även upplevelser. Det behöver inte vara storstads-sightseeing men att man kan göra små utflykter så att det inte bara är stranden hela dagarna.

1 eller 2 veckor, beroende på resmål och pris för resan är väl det vi har funderat.

Kryssning i Karibien hade varit trevligt, men jag tror det går loss på mer än 30.000??

Thailand funkar på sommaren om man åker till rätt ställen, men eftersom jag har varit i Malaysia väldigt mycket då mina föräldrar bott där, är jag ändå lite skeptiskt till Thailand (jag har varit i Thailand tidigare också men inte min m2b).

Men Bali kanske kan vara ett alternativ då.

Någon som gjort en "lyxigare" resa i Europa med något charter bolag? Typ Fritidsresors lyxigaste hotell? Eller liknande?

Och tack igen för alla tips, fler mottages lika tacksamt!

Svar på tråden Nu behöver jag hjälp, budget på 30.000, vart åka?