• rosesarered

Banta med mig!

En tråd för mig!!

Jag vill komma i form inför vårt sommarbröllop nästa år och nånstans får man väl börja..
    Min story är följande, jag har alltid haft "former" och en benägenhet att lätt gå upp i vikt.
    Jag är 162 lång och sen jag tog studenten för några år sedan har jag stadigt gått upp i vikt.
    För tre år sedan vägde jag 72 kilo och lyckades gå ner fem kilo genom att minska på sötsaker och gå promenader. Nu har jag tyvärr lyckats gå upp dom kilona igen
    Skulle gissa på att vikten ligger där nånstans på 70-72. Hur kan det ha blivit såhär? Jo jag är väldigt stillasittande i min vardag och älskar mat och sötsaker. Dålig kombination
    Har även länge befunnit mig i ett stadium då jag helt enkelt inte orkat bry mig så mycket om hur jag ser ut. Häromdagen kände jag dock att det inte är okej att vara såhär ung och ha kulmage och valkar. Kände bara usch, nu måste jag tag i detta.

Mitt mål är först och främst att tappa ett par kilo men det viktigaste är nog att jag känner att jag mår bättre. Som det är nu har jag taskig kondis och känner mig väldigt obekväm i min kropp.
    Nu vill jag verkligen lyckas med dethär då jag faktiskt vill känna mig fin och vacker som brud!

Nu kör vi brudar!!!

• rosesarered

Hehe jo vi verkar vara flera stycken 162 cm och 70-72kg.
    Lillalyckan, min strategi är också att börja röra på mig och promenera. Precis som du tänker jag inte börja förbjuda mig själv saker eftersom min erfarenhet också säger att det inte blir bra utan snarare motsatt effekt. Dock tänker jag försöka hålla mig från godis och sånt på vardagarna, kanske unnar mig nåt gott på en lördag

Igår lyckades jag hålla mig från godis och läsk, drack ett glas vin istället för att fira fredagen.
    Jag pluggar och på min skola finns det bara godis och läskautomater och alla dricker cola eller sitter och äter godis. Gissa om man blir frestad!

Var även duktig och gick en promenad igår kväll. Tyvärr så fick jag avbryta den ganska snabbt och ta mig hem igen eftersom jag fick så fruktansvärt ont i benhinnorna! Kunde knappt ta mig hem:-O
    Nån som vet vad det kan bero på? Dåliga skor?

• rosesarered

Jag är ganska ovan vid att röra på mig överhuvudtaget och mina skor är gamla och säkert dåliga. Men nu ska det bli ändring på det för jag har varit och köpt nya promenadskor! Köpte skor som har ganska tjock sula så det känns väldigt mjukt för foten att gå med skorna, säljaren tyckte att det var de bästa skorna man kunde ha för promenader och hade ett par hemma själv som var favoriter. Har inte hunnit testa ännu men när jag provade skorna i butiken kändes det väldigt bekvämt! Så jag hoppas det blir bättre med benen nu när jag ska ut och promenera..

Modifast bars ska jag lägga på minnet om sötsuget kommer! jag köpte faktiskt sesamkakor idag undrar om det är godkänt som nyttigt mellanmål?

lillalyckan,
    du har varit duktig med 11.000 steg varje dag! det är ju jättebra!

Kämpa på alla i tråden, ny vecka och nya tag!!

• rosesarered

13 cm! det är mycket ju! grattis!!

Superstarfia skrev 2009-10-06 07:58:42 följande:
    1 gång i veckan.. å på 4 veckor hade det försvinnit 13 cm i midjan.. :)
  • rosesarered

Idag har jag varit på resande fot en stor del av dagen så jag fick ingen riktig lunch. När jag äntligen kom hem slängde jag i mig två mackor. Inte så bra...
    På onsdagen var jag ute på en promenad och ja det blev lite jogging också! Helt sjukt dock vad dålig kondition jag har, får verkligen kämpa på för att inte ge upp.
    Igår tränade jag hemma med hjälp av en träningsdvd jag fick med i en tidning.

Ikväll blir det promenad igen med inslag av jogging!

• rosesarered

Pust har varit på en rask en timmes promenad idag och sedan tränade jag 25 minuter med min träningsdvd. Känner mig helt slut!
    Det tråkiga är att jag fortfarande får så j*kla ont i benhinnorna! Det är så frustrerande för nu vill jag ju köra hårt!
    Tänker testa att gå på mjukare underlag i helgen, får väl helt enkelt ta spåret som ligger en bit bort hemifrån..

Daaling,
    vad tråkigt att du inte mått så bra..Det är naturligt tror jag med svackor, det gäller att försöka hitta motivationen. Den finns nånstans därinne

Nu är du igång igen, jättebra! en klapp på axeln förtjänar du! hoppas mötet med tränaren gick bra

nu blir det sängen...

• rosesarered

Helgen har gått sådär. Har syndat lite genom att äta mycket och gott, igår drack jag en lite cola också.. hmmm mindre nöjd med det.
    Har inte kommit iväg på några promenader heller så skärpning gäller.
    Däremot så var vi bortbjudna på fika idag och eftersom jag berättat om att jag vill gå ner i vikt så var det ett stort fruktfat istället för bakverk, det var bra

På lördagen blev det en sväng till lillybutiken som har rea! provade på två klänningar. Expediten tyckte att jag skulle ha 38 men jag menade på att jag skulle ha storlek 40. Slutade med att jag gick med på att prova 38-konstaterade att det var för litet. Så slutsatsen är att jag är en 40:a men ser ut som en 38:a
    Blev inget köp dock, vill prova på fler modeller först.

• rosesarered

Här är det en som behöver peppning
    Har inte kommit iväg på mina promenader i veckan förutom på måndagen. Känner mig så trött helatiden så har ingen lust att bege mig ut i höstrusket. Ja, det är ju ingen ursäkt om man vill gå ner i vikt.
    Dessutom så visar vågen inget jag har snarare gått upp ett kilo sen jag började för tre veckor sedan, känns frustrerande..

Svar på tråden Banta med mig!