• chachounette

Banta med mig!

Halloj! Såg den här tråden och ville dela med mig av mina egna "bantningserfarenheter".

I januari gick jag med i viktklubben.se som aftonbladet har och under våren gick jag ner ca 10 kg. Är en glassälskare så under sommaren gick jag upp några kilon igen men inte allt utan ca 4-5 kg. Nu har jag gått med igen för jag vill gärna ner de där 4 kg igen.

Viktklubben kan jag verkligen rekommendera. Man svarar på ett antal frågor och sen räknar de ut rekommenderat dagligt intag för att man ska gå ner de kilona man vill på den tid man valt. Man får en veckomeny, men den följde jag bara nån vecka, sen sökte jag fritt i deras stora receptbank och tog det jag gillade. De har många bra nyttiga recept. Man skriver in allt man äter och så räknar "dagboken" ut hur många kalorier det är så man har koll på att man håller sig runt det rekommenderade intaget. Hjälpte mig i alla fall och jag mår mycket bättre nu och det är så mycket roligare att köpa kläder! :)

En riktigt bra grej med det hela är att jag nu ska låna min systers bröllopsklänning nästa sommar, hade aldrig trott att knubbiga jag skulle kunna använda min smala systers bröllopsklänning! :) Långt inlägg, men var tvungen å tipsa om viktklubben...

• chachounette

Oj, om det försvunnit 13 cm i midjan på 4 veckor så är det inte konstigt att det står still, det kan väl inte va så mkt kvar... Tror det är vanligt att det kan stanna upp ett tag efter att man haft några bra veckor. Bra jobbat! Bara att fortsätta så!

Svar på tråden Banta med mig!