• Cantaton

Banta med mig!

Det där är väl ingen liten viktnedgång! Jag gissar att den gäller för en vecka, och om du redan har hållit på att gå ner ett tag är det väl toppen!? Kul att du är så nära ditt mål nu!

Jag har följt tråden ett tag, men inte skrivit... Jag är så extermt motiverad så jag blev mest irriterad när alla skrev att de fuskade hela tiden (förlåt, jag vet hur det kan vara... så inget emot er i sig. Jag förstår.) Men därmed hoppas jag också kunna sprida lite av min motivation.

Jag har invägning på onsdagar. I onsdags hade jag gått ner exakt 8kg på tre veckor med Xtravaganzas helfart. Om en och en halv vecka kommer jag gå över till att äta vanlig mat igen - men givetvis i nyttigt urval. Fortfarande inga som helst onyttigheter (godis, glass, chips etc.) Fördelen med att bryta matvanorna helt och bara få äta soppa, omega3, te, vatten och kaffe, är att jag kan skapa nya vanor sedan. Jag har inget sötsug alls... Däremot saknar jag mjölk i mitt te och mat som går att tugga

För dem av er som kan (vet att det kan vara svårt med barn och så) tycker jag att ni ska spana in er på vissa klasser på gymmet och boka in dem i almanackan innan allt annat fylls på. På så sätt kommer man verkligen iväg. Jag vet att jag går på Flow varje onsdag, afrodans varje söndag o.s.v. Hitta den motion som är ROLIG. I fredags var jag på dansaerobic. Svårt men superkul. Första gången jag kollade på klockan under det passet för att se hur långt det var kvar hade det redan gått 45 minuter!

Hondendär skrev 2009-10-18 10:52:07 följande:
    Vägning och mätning gjord idag.. -0,8kg, -1cm i midjan och -1,5cm runt kärlekshandtagen.Jag tycker det känns lite jobbigt att jag inte så ner så mycket längre, men å andra sidan vet jag ju att jag inte har så mycket att gå ner, vilket väl gör att det går lite långsamt. Men jag tror jag får vara nöjd så länge det går neråt.Men nu är det bara 1,5kg kvar till första målet! Jag får se om jag ska fortsätt gå neråt sen, eller bara hålla mig kvar vid den vikten. Får se hur det känns då.Hur går det för er andra? Är alla ute och tränar eller är alla deppiga och äter onyttigheter? Det är ju väldigt lite aktivitet i den här tråden just nu. Kom igen nu tjejer, nu ger vi järnet!!
  • Cantaton

Det grejar du!

sun moon skrev 2009-10-21 14:25:52 följande:

En till som ska gå ner i vikt.. Vill verkligen vara lång o smal och inte lång o mullig när jag gifter mig. Men giftemål eller inte så har jag tänkt länge på att ta bort mina extra kilon. 76kg som ska bli 65kg :) Hur jag ska lyckas är att äta mindre, motionera mer. Visst låter det lätt? Jag har ca 6 månader på mig..
  • Cantaton

Oj! 11cm var inte dåligt.

Själv har jag nu tappat 6cm och 10kg på fyra veckor.

Superstarfia skrev 2009-10-21 18:42:48 följande:
    här händer iget på vågen.. däremot har det försvunnit 11 cm på måttet över naveln sen jag beställde min klänning.. ska bli intressant å se vad som hänt med klänning när jag ska prova den nästa gång.. :)
  • Cantaton

Inte heeeelt konstigt att det är viktprat i en bantartråd, kanske Absolut att kläder är bra tecken och så... Men när läkarna kollar BMI (vilket de ju baserar på vikten) och tvekar att skriva ut vissa läkemedel pga det så blir vikten plötsligt väldigt viktig... Så jag kommer fortsätta ha viktmål, men däremellan blir jag glad över vilka kläder jag kommer i och hur de sitter

kikel skrev 2009-10-21 23:18:04 följande:
    ojojoj allt detta prat på denna tråd om vikt på vågen. Lungna ner er tjejer släng vågen och använd er av kläder bland annat att se hur ni ändrar er i kroppen. Är friskvårdsterapeft och kostrådgivare om någon har några frågor eller vill ha lite stöd. eller bara prata lite. =)
  • Cantaton

Ungefär en gång i veckan.

sun moon skrev 2009-10-23 07:45:09 följande:

75,1kg visade vågen nu i morse. Mitt mål är 65kg till bröllopet (helst innan) och vid 70kg ska jag tänka ut någon trevlig belöning :) Kanske prova brudklänningar? Hur ofta väger ni er?
Svar på tråden Banta med mig!