• Lajsan

Banta med mig!

mazda6 skrev 2009-08-24 20:28:29 följande:
    Hej tjejer! Jag gifter mig i maj 2010 och va djärv nog (eller bara korkad) att köpa min drömklänning redan i juni i år. Dessutom så köpte jag den 2 till 3 storlekar förliten!!! Med flit så klart Hittills har jag på 7 veckor gått ner 7,6 kg och det känns väldigt bra. Har aldrig haft en bättre sporre än denna!Jag har varit överviktig större delen av mitt liv, men det är slut med det nu. Och slut med misslyckade försök.Vill att min insida och utsida ska stämma överens. Och att det inte ska finnas en stund på vår bröllopsdag då jag tänker på hur stor jag är. Vill bara känna mig nöjd och vacker.Denna gången grejar jag det!
    Modigt av dej att köpa en klänning som är för liten! Men det fixar du! Hur många kg vill du gå ner? Hur har du gjort för att gå ner dessa 7 kg?
  • Lajsan
    Emmox skrev 2009-08-24 20:53:41 följande:
    Daaling: You go girl!Rapport från veckans kollektiva träning:45 minuters promenad: AvklaradVikt: guuud... jag vågar inte väga mig... jag tar på mig mina "test"-byxor om två veckor och sitter de löst så är allt underbart haha. Jag vågar verkligen inte väga mig just nu. Vill inte veta vad jag väger... =/Imorgon ska jag ut och gå en timmes powerwalk innan "frukost" dvs cambridgedricka och så får jag se om jag tyyyar cykla och styrketräna... vågar inte. Vill inte. Åka dit själv är så tråkigt. Men när man väl är där så är det kul. Måste, måste!Skulle jag våga på mig att chansa, så tror jag att jag väger 65 kilo till mina 164 cm. Jag vill så gärna väga 55-57 kilo. Min övervikt är kanske inte så grav, men jag lider... Trivs inte, har ångest.2 veckor sen LCHF.Lajsan: Du är riktigt duktig...! Men hur vet du att så många steg är = så mycket brända kalorier? =) Jag går en timme varje dag i powerwalkstempo och har hört att man bara bränner typ 150 kcal...=/ Styrkekramar till er alla!
    Man blir riktigt peppad när man hör alla er här!

Jag har en stegräknare av märket silva, där man har knappat in vikt och längd på sitt eget steg, så visar den km, steg och kalorier. Om den är att lita på vet jag inte
  • Lajsan

Själv väger jag 96 kg och är 177 cm lång, var med i vv för fyra år sen och hade startvikt 87 och gick ner till 82 sen slutade jag där och se hur det har gått.

• Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-24 21:35:11 följande:
    Lajsan, vad är din drömvikt? Du kommer nå den! Vi ska hjälpa dig!
    Jag vet faktiskt inte vad min drömvikt är, känner bara mej klumpig och kläder som inte sitter fint. Vet inte när jag var nöjd med min kropp sist.

Frågan är hur man lyckas fortsätta går ner sen efter ett tag, när min man är mycket mer överviktig än mej, tror han väger 130 kg, vi älskar att sitta och mysa framför tv:n med div godis...
  • Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-24 21:33:26 följande:
    [citat]
    Jag är inte överviktig (ca 60kg, 165 cm), men var på läkarkontroll i juni där mitt midjemått hamnade inom gruppen "något ökad risk för hjärt och kärlsjukdomar" och fick världens chock! Mitt midjemått har tydligen ökat 10 cm under det senaste året. Har alltid varit timglasformad i figuren, men plötsligt fanns ingen midja längre! Jag vet att jag gått upp i vikt (7-8 kg) det senaste halvåret, men just eftersom jag inte väger så jättemycket trodde jag att det inte var så farligt. Det var inte kul när läkaren sa att de kg jag lagt på mig var 7-8 kg rent fett!!!! Hon mätte mitt skelett och sa att jag har ett ovanligt tunnt och lätt skelett. Det jag vägde (53kg) innan jag gick upp i vikt var enligt min läkare min ideal vikt. Jag vill verkligen tillbaka på den vikten jag hade innan...hatar att inte komma in i mina kläder. Får inte upp 11 av mina byxor över höfterna...

[/citat

Kan tänka att man blir skärrad när läkaren säger till. Jag var och skulle skaffa nya p-piller för ett år sen och då sa dom att jag måste gå ner för att få ut fler men jag har snarare gått upp och måste boka en ny tid inom en månad för det har redan gått ett år...
  • Lajsan

Blev ingen bra dag i dag, hade planerat att ta en timmes promenad efter jobbet men jag la mej med huvudvärk igår kväll och vakna med huvudvärk i morse och har känt mej helt kass i dag, det är lite annat som händer runt om kring just nu som tar alla krafter... så jag gick och la mej när jag kom hem från jobbet vid fem och gick upp för en halvtimma sen.

• Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-24 21:57:25 följande:
    Sånt där är svårt. Min m2b har börjat få en långsamt växande mage. Han är till viss del i min mening ansvarig för mina extra kilon eftersom när jag försöker äta sunt på vardagarna så kommer han traskande med sin chipspåse och då är det svårt att stå emot eller bli sugen på något att smaska på... Han är ganska så ointresserad av att skärpa till sig. Jag skulle vilja att vi började träna ihop, men vi har så olika sportintressen. Men jag har börjat säga till mig själv att bara för att han förslappar sig måste inte jag det. Just nu trivs jag ju inte med min kropp och det påverkar hela min lust till att träna, ha sex, motivation till att skärpa mig. Ja alltid. Jag sover sämre och har fått flottigare hy. Men jag kan inte tvinga honom att skärpa sig bara för att jag vill skärpa mig. Därför är det tur att BT finns!!! Vi ska hjälpa och stötta varandra. Tänk den där fantastiska känslan när man lyckas. Vi ska fixa detta Lajsan, och jag tror att det viktigaste mottot är skynda långsamt. Gör en liten förändring i taget annars faller allt pladask. Det är en stor sak att förändra vanor, men vi ska fixa det
    Känner igen detta mellan min man och mej.
  • Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-25 20:33:49 följande:
    Lajsan - hoppas det inte är något för jobbigt som händer runt omkring dig just nu. Vi finns här om du vill lasta av dig!
    Tack... var ska jag börja... blev uppsagd i april efter 9 år på företagat och skulle gjort min sista arb dag förra veckan men har vik året ut för en som är mammaledig, vantrivs och har ingen motivation att gå till jobbet när man vet att man inte ska vara där så länge till, letar jobb men hittar inte så mycket, sökte en ky-utb i våras som jag blev reserv på och får reda på denna veckan om det händer något, kom i reservgrupp 2 så det låter inte så positivt, har gått och väntat på detta sen i maj när jag var på intervju.

Fick reda på i lördags att mamma ska flytta från pappa, hon verkar jätteledsen och så ska man försöka stötta henne, grejen är att jag har ingen kontakt med min pappa (lång historia om gammalt som hänt) så jag är aldrig där, bara träffar mamma i bland. Kommer bli en jobbig period innan hon fått flyttat.

Haft det struligt mellan min man och mej, vi gifte oss för ett år sen men detta året har varit det sämsta under alla dom 9 år vi varit ihop, mycket beror på att vi jobbar på samma ställe och vantrivs, jobbar skift, dålig ledning mm. Men vi har pratat om det nu och är medvetna om problemet.

Känns som om det är mycket på en gång just nu, och så skulle jag då börja mitt "nya" liv i går, suck.

Så förstörde jag denna bantar tråd...
  • Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-26 18:41:54 följande:
    Du har har inte alls förstört vår bantar-tråd. Det är ju vårt liv/leverne som oftast är anledningen till att vi hamnar i en sån situation att vi går upp i vikt. Låter som att du har det jättetufft just nu. Det är alltid lätt att falla dit kring mat när man är trött, sliten och orolig. I alla fall för mig. Jag är en klassisk tröstätare. Självklart blir det svårt för dig att starta ditt "nya" liv när allt är så här. Ha inte för höga krav. Beröm dig själv om du lyckas stå emot frestelsen att äta något osunt, istället för att klanka ner på dig själv när du inte lyckats stå emot frestelsen. Vi har alla dåliga dagar, men en dålig dag betyder inte att allt är förstört. Det finns kanske inte så mycket av problemen runt omkring dig som du kan påverka eller styra över, men kom då ihåg att det är DU som bestämmer vad som slinker in i munnen. Det kan du faktiskt påverka och styra och den känslan av kontroll kan ibland vara skön när allt annat i ens liv känns maktlöst. Vi hejar på dig. Ge inte upp. After rain comes sunshine
    Tack natten var tuff med bråk med min man... tröstade mej med att gå på bio efter jobbet MEN jag köpte inget godis! Hade min middagsbars och äpple med mej. Motionen har inte gått lika bra dessvärre, inga promenader varken i dag eller i går men men vi tar nya tag.

Drömde igår natt att jag råkade stoppa en godis i munnen för att sen komma på att jag inte ska äta sånt och spotta då ut den, börjar nog bli knäpp på riktigt

Nu vill jag höra lite positiva resultat från er andra så jag peppas
  • Lajsan
    Daaling skrev 2009-08-26 19:23:39 följande:
    positiva resultat: jag har varit jätteduktig med mitt Allevo program. Lever på deras pulvershakes, bars och smoothies. Känns som att byxorna sitter lite lösare. För mig blir det däremot inte mycket motion just nu, men jag ska se till att uppfylla kravet för veckans kollektiva träning med en 45 minuters promenad någon gång under veckan.
    Du började väl i måndags? Och du börjar redan känna att byxorna sitter lösare?! Kul!
Svar på tråden Banta med mig!