-
Det viktigaste är att du rör på dig. Jag tror att det handlar om rutin. Då har man utrymme att gå utanför ramarna ibland med lite undantagkullaberg skrev 2009-08-17 17:05:45 följande:Ajdå.. Denna vecka blir det nog bara löpning 2 ggr... Men jag ska försöka få in lite fler promenader iaf. Förhoppningsvis kan jag få till lite mer jogging nästa vecka istället!
-
Jag tycker det låter bra att du börjar långsamt. Gör man en för extrem ändring brukar det bara krascha sen ändå. Jag har fortfarande lite svårt med motivationen. Vill att allt ska NU och tappar ork och lust när det står still. Men jag försöker göra upp en plan där jag gör något nytt varje månad (t.ex. ta trappor istället för hiss, sen trappor istället för rulltrappa, 1 promenad i veckan, sen 2 promenader i veckan osv. Och så försöker jag avstå från socker så gott det går. Har försökt byta ut lösgodis till mörk choklad, men lösgodis är min största svaghet. Jag försöker hålla motivationen uppe genom att gå in på det här inlägget och läsa och peppa och prata av mig. Sen försöka jag tänka på att jag snart måste ut och leta bröllopsklänning. Det som gör mig mest ledsen som jag egentligen borde se som min största morot är att jag knappt kommer in i några av mina kläder. Har gått i samma byxor på jobbet i 6 månader. Har 11 par byxor som bara ligger i byrån hemma och jag inte får över höfterna. Måste jobba på mitt tålamod och tro på att det kommer att ske en förändring bara mina goda vanor håller i sig.kullaberg skrev 2009-08-19 07:44:44 följande:Jag har köpt en måltidsersättare från Gymgrossisten, och tänkte äta det istället för lunch på jobbet men i övrigt äta frukost och middag hemma på kvällen. Men att jag äter enligt GI när jag äter, dvs inga snabba kolhydrater. Jag hoppas detta kommer ge resultat snabbt. Trött på att vågen står stilla nu... Trots sund mat och promenader. Funkar det inte ska jag byta ut två mål istället, men jag börjar med ett för att testa. Hur gör ni andra för att hålla uppe motivationen? Mer än att tänka att det är ett kommande bröllop... Några andra tips?
-
Har haft världens pissigaste dag och ville gå och köpa en stor godispåse och bara sitta i soffan och tycka synd om mig själv, men istället gick jag ut och kollade denna tråd och kom på bättre tankar. Jag skulle ju bara må ännu sämre och sova dåligt om jag satt och proppade i mig massa socker. Kändes så skönt att gå ut på denna tråd och bli peppad av er. Är så stolt över er alla! Vad duktiga vi är.
Emmox: var köper man ck produkterna och vad kostar dem? -
Jag har försökt köra GI, men det blir så mycket "undantag" när man är bortbjuden eller har gäster. Känns så tråkigt att vara den som tackar nej till allt och sån vill jag inte vara. Så jag försöker köra GI de måltider som går. Eftersom jag knappt rör någonting på mig just nu pga min fotoperation går allting så trögt!!! Längtar efter att få lägga upp en träningsplan. Men just nu får jag satsa energin på att lägga upp en bra matplan, men det är svårt för när jag tränar blir jag inte lika sugen på snacks, men när jag bara ligger som en hösäck i soffan så blir jag jättesugen. Är riktigt stolt över att jag avstod idag skönt när ens logik övervinner sugetEmmox skrev 2009-08-19 21:05:12 följande:Daaling: det är verkligen strongt av dig att skita i att gå ut och köpa godiset. Jag är verkligen på samma tankar! Men nej! Jag ska klara det här. Hur svårt ska det vara? Man kan göra annat istället =)Jag köper den där jag bor, i Kristianstad, där är en som säljer dem för 470:- för 21 portioner = räcker i en vecka = 3 påsar/dagen. Inskrivningsavgiften låg på 600:- Jag vet att man kan köpa på internet också. Det är bara att söka Cambridge på google typ =) Vad för "diet" går du på?
-
Vi kanske borde försöka fixa ett "kollektivt" program för de som vill. Som att vi t.ex. börjar med att vi alla ska ta minst en 45 minuters promenad i veckan och rapportera när man uppfyllt veckans krav. Kanske hjälper till att motivera och "tvinga" ut ossJvö skrev 2009-08-19 21:10:06 följande:Idag var jag sugen på sitta och mysa med sambon med nå gott i näven. Men det fick bli morötter med gurka och dipp men blir nog bra det med. Ingen promenad i dag heller blir så arg på mig själv att jag inte får fingrarna ur röven att ta en promenad. I morgon blir det inte heller nån men på på fredag då jäklar. Jag längtar till på måndag för då har jag väg dag hoppas det visar minus :P ett tag kvr men ändå :P Hur går det för alla här då?
-
Ja, det kan nog vara något det där med kollektivt program. Sånt tror jag i alla fall skulle kunna funka för mig för om jag inte hunnit ut under veckan kommer jag sitta där på söndagen och känna att nu måste jag verkligen ut för jag ska ju rapportera till tjejerna imorgon. Jag tror att vi bör börja med ganska enkla och låga krav som en promenad i veckan och sen trappa upp när the big day närmar sig. Vad tycks?Emmox skrev 2009-08-19 21:20:01 följande:Daaling: "Vi kanske borde försöka fixa ett "kollektivt" program för de som vill. Som att vi t.ex. börjar med att vi alla ska ta minst en 45 minuters promenad i veckan och rapportera när man uppfyllt veckans krav. Kanske hjälper till att motivera och "tvinga" ut oss" Jag gillar ditt förslag STARKT! Jag vet, det där med att träna dämpar verkligen sötsuget. En stor anledning att jag kommer äta fett och inga kolhydrater (typ) är för att jag känner att pasta, potatis och sånt som innehåller kolhydrater sätter igång suget efter mer socker, och helst det raffinerade =/ så det får bli fett så man blir mätt och nöjd nån gång. Känns kul också att ha nått att se fram emot när ck är slut. Tack gode gud för logik =)
-
Hmm, jag tänker...ska vi börja med en 45 minuters promenad i veckan under augusti månad och sen trappa upp till kanske 2 st 45 minuters promenader i veckan under september? Rapportering på måndagar? Har du nåt förslag på något gällande mat?
Alla de som vill hoppa på är välkomna!!! -
Låter kanon! Att rapportera övrigt som man gjort kan ju vara frivilligt, det viktigaste är att man uppfyllt det vi kommit överens om och resten är ett bonus Lägger gärna till jogging eller styrka sen! Perfekt!!! Vi får grunna mer på hur vi ska lägga upp det.
Gällande maten kan vi väl börja med att man rapporterar hur det gått och sen se om vi vill göra något program kring det. Jag tror det smartaste är att inte stressa något och att inte ha för mycket saker till en början för då känner man sig bara misslyckad. Trappa upp långsamt. Ok, då kör vi! Jag rapporterar på måndag Ses säkert här ute innan dess och kan peppa varandra Lycka till!!! -
Hej tjejer! Vad duktiga ni alla är! Jag = stolt
Själv ska jag väga mig på måndag...
Suzhine, välkommen till kollektivträningen 45 min promenad/vecka under augusti månad. Rapportering på måndagar. I september höjer vi ribban. -
Ok, rapport från veckans kollektiva träning:
45 minuters promenad: Avklarad
Vikt: -0,5 kg