• Hondendär

Banta med mig!

Hmmm...ingen uppdatering på länge, måste vara så att alla tränar konstant!

Idag struntade jag i min morgonpromenad som jag hållit på hårt hela veckan. Men det var rätt skönt ändå, fick sova en timma längre... Veckan har gått bra i matväg, träningen har varit sådär men igår drog danskursen igång igen, så då blev jag jättetaggad! Att det kan vara så kul att bugga!

Hur går det för er andra??

• Hondendär

Kullaberg>> Ja, det är verkligen superkul att bugga. Jag önskar att min kille också ville följa med nån gång. Han tycker tyvärr inte att det är kul alls att dansa, så än så länge har jag inte fått med honom. Det är roligt ändå, men det blir ju lite ont om träningstid när man är själv.

• Hondendär

Vägningen igår visade -1kg!!
    -2cm i midja och "kärlekshandtag" som Superstarfia så fint säger!
    Så nu är jag nöjd. Bara att orka kämpa på en vecka till..

Hur har det gått för er?

• Hondendär

Superstarfia >> Vad roligt! Grattis! Åh när ni pratar om att prova klänningar blir jag jätteavis! Jag vill också gifta mig.. Jag får väl börja övertalningen här hemma...

• Hondendär
    Daaling skrev 2009-09-23 19:21:26 följande:
    Hej på er!Har inte varit inne på BT på ca 2 veckor. Har haft en riktig depp period med familjeproblem som totalt sugit musten ur mig, men nu börjar jag förhoppningsvis komma på fötter igen. Mat och träning har inte precis gått som tänkt under denna tid, men jag började träna igen igår vilket var skönt och jag har promenerat varje dag så vågen visar fortfarnde -3,5 från min maxvikt, vilket var ungefär där jag var innan. Ska prova klänningar på lördag och har egentligen ingen vidare lust när jag är så ur form, men jag måste börja leta klänning nu. Många utav er har verkligen varit jätteduktiga! Jag blir så stolt över er! Kämpa på! Och för dem av er som har varit lite deppiga så måste man ju tillåta sig en sån period också. Det är svårt att styra, men kämpa på så gott det går under den tiden. Kram på er
    Vad du är duktig som tar nya tag nu, trots att du haft och kanske har problem just nu. Och skönt att du inte hunnit gå upp i vikt under tiden. Jag skickar styrkekramar till er alla som har depp-perioder just nu. Oavsett om det beror på allvarliga problem eller bara att det är så jobbigt att ta sig ut och träna i höstmörkret. Det går ju alltid upp och ner, men hörrin! Ihop ska vi fixa det här!
  • Hondendär

dandelionkid>> Vad roligt att höra att det går bra för dig! Vad duktig du är! Fortsätt kämpa, men nu blir det förstås enklare när vågen har börjat peka neråt.

sunzhine>> Det är bra med ego-inlägg, man behöver skriva av sig ibland! Det är ju sant som du säger, det där med att även om man mår dåligt över andra saker i livet så mår man ju inte bättre om man äter dåligt. Men det är ju inte så lätt att intala sig det när man blir sugen... Skickar lite peppning och tycker du har varit jätteduktig som inte gått upp i vikt ändå! Pepp pepp pepp!

• Hondendär

Okej, here we go again. Det var inte lika kul att väga sig den här veckan.. Förra helgens onyttigheter satte sig tydligen. Vågen visade förvisso -0,4 men måttbandet visade ingen skillnad alls.
    Så nu blir det hårdträning den här veckan!
    Hoppas det har gått bättre för er andra!!

• Hondendär

flizz>> Välkommen!! Jag tror det är lite bra för oss som har varit med i den här tråden sen början...det har gått några veckor nu och det är många som hamnat i svackor.. Skönt med nån som är riktigt taggad!! Jag blir peppad bara av att läsa ditt inlägg. Nu ska jag allt vara riktigt duktig den här veckan! Hoppas bara på att jag skrämt bort förkylningen som har inviterat mig idag. Imorrn ska jag vara pigg igen!

Kram på er alla!

• Hondendär

Först till Sunzhine >> Frukt är ju himla gott om man göra nåt roligt med det, typ fruktsallad. Extra gott om man kan ha i lite ovanliga, goda frukter, typ mango (min favorit), granatäpple, vindruvor, physalis etc.
    Annars vet jag inte just nu...ska fundera!

Kul flizz att läsa om din bakgrund! Jag gillar att vi kan vara ärliga och våga berätta saker här, fördelen med det anonyma internet
    Anledningen till att jag vill gå ner i vikt...hmm.. Jag har alltid varit lite smått överviktig och ALLTID försökt gå ner i vikt. Har inte pendlat så mycket, men försökt träna och egentligen inte dragit ner på mycket på maten.
    För ett år sen bestämde jag mig för att gå ner de extra 7-10kilona och klarade det. Var rätt nöjd med mig själv, men så kommer våren och sommaren och jag blev uttråkad på att bara tänka på vad jag åt hela tiden.
    Sommaren gick och jag bestämde mig för att ta tag i det här igen. Hade nämligen gått upp nästan allt igen.. Så nu är jag här, har gått ner hälften ungefär men satsar nu på att gå ner i vikt och verkligen se till att jag kan hålla den.
    Jag kan vara duktig i några veckor, månader men sen tröttnar jag. Så just nu experimenterar jag med sätt för att få mig att fortsätta med det här under lång tid framöver. Det jag testar just nu är att få äta vad jag vill en dag i veckan, så då kan jag längta efter godsaker och veta att det inte dröjer alltför länge innan jag får äta dom!

Blev ett långt inlägg, men nu ska jag äta massa apelsiner så att den här jävla förkylningen ger med sig!

Kram på er!

• Hondendär

Härligt med all ny energi!! Jag håller med rosesarered: Nu kör vi brudar!

Blir så taggad av att läsa alla era inlägg och vill verkligen träna ordentligt nu! Men min förkylning gör att jag inte vågar träna ett dugg just nu. Jag får helt enkelt satsa på att äta nyttigt bara resten den här veckan, och ge järnet nästa vecka istället!

Nu är det helg snart tjejer! Såå skönt!

• Hondendär

rosesarered>> Kan tänka mig att det kan bero på skorna. Det är ju väldigt viktigt, framför allt om man är lite känslig i benhinnor eller knän. Det kan också vara en bra idé att inte gå på asfalt i början. Är det så att du inte är van att gå långa promenader (samma sak gäller när man börjar springa och är ovan) kan det vara väldigt jobbigt att gå på hårt underlag. Det kan ju vara så att du är van att gå långt, men inte på asfalt..

Mina tips är i alla fall att köpa nya skor om dom är gamla, och att gå på grus eller ännu hellre skogsvägar (bor du i stan; elljusspår). Hoppas det blir bättre, du får ju gärna uppdatera oss om hur det funkar i fortsättningen!

• Hondendär

Vågen visade -0,4kg trots att jag har syndat massor nu när jag har varit sjuk. Har haft en svacka hela helgen och verkligen inte orkat bry mig, utan bara tyckt synd om mig själv pga förkylningshelvetet och att jag inte kunnat träna. Men idag är jag nästan frisk och har tränat igen! Sååå skönt! Så den här veckan blir det nya tag. Säger som någon ovan; Nu ska det allt synas på vågen!! Har bara ett par kilo (närmare bestämt 2,3) kvar till första målet. Men med tanke på att jag inte har så många kilos övervikt går det inte så fort neråt uppenbarligen. Men nu ska det ner!!

Vad bra rosesarered att du köpt nya skor, ännu en motivation till att träna. Hoppas dom funkar!

Kämpa på allihop!! Vi klarar det!

• Hondendär

Härligt allihop! Det känns som att vi är många som tar nya tag den här veckan efter lite syndande och depp. Men det verkar som alla har ett jävla anamma nu att lyckas och det känns ju jättebra!! Heja oss! Fy vad vi är bra, vi SKA klara det här!

• Hondendär

Vägning och mätning gjord idag.. -0,8kg, -1cm i midjan och -1,5cm runt kärlekshandtagen.
    Jag tycker det känns lite jobbigt att jag inte så ner så mycket längre, men å andra sidan vet jag ju att jag inte har så mycket att gå ner, vilket väl gör att det går lite långsamt. Men jag tror jag får vara nöjd så länge det går neråt.
    Men nu är det bara 1,5kg kvar till första målet! Jag får se om jag ska fortsätt gå neråt sen, eller bara hålla mig kvar vid den vikten. Får se hur det känns då.
    Hur går det för er andra? Är alla ute och tränar eller är alla deppiga och äter onyttigheter? Det är ju väldigt lite aktivitet i den här tråden just nu.
    Kom igen nu tjejer, nu ger vi järnet!!

• Hondendär

Superstarfia >> Hur tycker du det funkar med LCHF? Du var ju rätt anti i början. Jag kör ju på VV:s pointprogram och det funkar bra, jag går ju ner i vikt. Men jag funderar på att testa LCHF eller GI, mest för att se om det tar bort mitt sockersug. Men skulle gärna vilja höra vad ni andra tycker?

• Hondendär

Jag antar att lukten och huvudvärken försvinner när kroppen börjat anpassa sig, eller?
    Nej, om sötsuget försvinner får jag se när jag testar. Ville mest veta om du och andra tyckte att det fungerade och var en bra idé..

Superstarfia skrev 2009-10-22 13:39:53 följande:
    Japps, ja var jätteanti.. å gör de här egentligen som ett expriment.. :) jag har inte haft nått större sötsug nånsin, så jag kan inte svara på det.. kan bara säga att man luktar pyton ur munnen.. och får en hemsk huvudvärk.. men de visar bara att kroppen förbränner fettet så de är bra.. maten är enkel när man fått ihop tumreglerna.. '
Svar på tråden Banta med mig!